Fitness Program?


God
 Share

Recommended Posts

Okay... Er også blevet helt glad for dødløft... Jeg begik desværre den dumme fejl da jeg startede med at træne og undlod at træne ret meget ben, men er nogenlund igeng nu... Men bedre sent end aldrig ;)

Har også tænkt på at gøre således at jeg kører basis øvelserne: bænk(med stang eller håndvægte), chins, dødløft og squat (evt. benpres) altid og så ellers veksler mellem andre "tillægs" øvelser til de forskellige muskelgrupper uge for uge...! Er det noget i har erfaringer med??

Link to comment
Share on other sites

tj har besvaret en del af det du er i tvivl om :)

men lige et par remarks,

ser ingen grund til at supersætte 2 curls øvelser ? :unsure:

men sjovt at se hvoen folk griber såen et split an...

vil da klart anbefale at beholde dødløft og squat B)

og få smidt vægte på både dips og chins så snart du kan,

det gad jeg godt jeg var begyndt på noget før...

jeg har lige postet mit nye program i min log, det er godt nok tilpasset de ting der halter hos mig selv,

men måske du kan finde lidt inspiration :)

Link to comment
Share on other sites

okay thanks! :) Det kigger jeg på... jeg skal også selv have lavet mig en log...

Har lige rettet lidt i mit program, men ikke meget:

Dag 1: Bryst, triceps og skuldre

Bænkpres 3 sæt 10 reps

Incline brystpres med håndvægte 3 sæt 10 reps

Flad lying fly 3 sæt med 10 reps

Dips 3 sæt med x reps (max 15 reps)

Pushdown med tov 3 sæt med 10 reps

Skulder pres med håndvægte 3 sæt med 15 reps

Lateral raise 3 sæt med 15 reps

Dag 2: Ryg og biceps

Dødløft 2 sæt med 10 reps

Chin up 3 sæt med 10 reps (med hjælp)

Bent over row med lige stang 3 sæt med 10 reps

Close grip pulldown 3 sæt med 10 reps

Seated dumbbell curl 3 sæt med 10 reps

Super sæt: Standing hammer >< seated curl maskine 3 sæt med 10 reps

Dag 3: Ben (og underarm)

Squat (benpres) 3 sæt med 10 reps

Knæstræk 3 sæt med 15 reps

Knæbøj 3 sæt med 15 reps

Standing calf raise 3 sæt med 15 reps

Wrist curl 3 sæt med 15 reps

Reverse wrist curl 3 sæt med 15 reps

Var lige nede og træne her i aftes... Det var sgu hårdt! Var dæme helt død i triceps efter alle de presseøvelser, men det var sgu godt at komme igang B)

Link to comment
Share on other sites

Hey igen!

Nå nu er jeg så småt ved at være færdig med min første træningsuge med mit split program mangler ben og underarm imorgen...

Jeg er som i nok ved ny herinde så jeg har siddet og søgt en masse herinde her på det sidste...! Noget jeg undrer mig meget over er at rigtig mange anbefaler HST (hvilket jeg har prøvet og også synes er godt) som det bedste "middel" for maksimal muskelvækst, men på samtlige links til de svenske fitness udøvere ses der at de træner split men en til to muskelgrupper pr dag....??? <_<

Link to comment
Share on other sites

mange anbefaler HST (hvilket jeg har prøvet og også synes er godt) som det bedste "middel" for maksimal muskelvækst, men på samtlige links til de svenske fitness udøvere ses der at de træner split men en til to muskelgrupper pr dag....??? 

Mon ikke de svenske fitnessfolk med egen hjemmeside (og krudtlager?) har tid og lyst til at træne hver dag. Det giver dem cirka tre gange træning af hver muskelgruppe pr. uge (med et 2-split).

På den anden side har de fleste herinde kun tid til at træne 3 gange pr. uge og vælger derfor fullbody. På den måde opnår de tre gange træning af hver muskelgruppe pr. uge.

Begge dele giver altså tre gange træning af hver muskelgruppe. Fordelen ved fullbody er det mindre tidsforbrug, mens fordelen ved split er at man kan give den lidt mere gas når man træner, da man ikke skal ligeså mange muskelgrupper igennem.

Nogen vokser mest på at træne hver dag. Andre vokser mest på at træne hveranden dag.

Bare husk at verden ikke er sort hvid: Hvis du f.eks. eksploderer i styrke og masse her i starten af dit nye program, så kan det jo være at det er effekten af HST du mærker (forsinket om du vil), og altså ikke effekten af dit nye 3-split.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en cool side du linker til der............. er der nogen der ved, om der findes tilsvarende over vores danske fitnessprofiler? Altså inklusive deres træning og lidt om kost osv.?

Der er en dansk side hvor der også kommer profiler af de danske atleter, men den er vidst ikke helt oppe at køre endnu.

Fitnessprofiler

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share