Fitness Program?


God
 Share

Recommended Posts

Hey med jer!

Ville lige høre om der er nogle derinde der har erfaring med fitness?? Hvilke programmer træner man efter?? Øvelser gentagelser osv.?

Jeg er selv lige stoppet med HST, og vil gerne træne lidt andet nu...

håber nogen kan hjælpe? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fitness deltagerne træner næsten alle sammen split programmer hvor hver muskel trænes 1 gang om ugen.

Et typisk program kunne se sådan ud:

Mandag: Bryst/Mave

Tirsdag: Ryg

Onsdag: Skulder

Torsdag: Ben/Mave

Fredag: Biceps/Triceps

Lørdag: Hvile

Søndag: Hvile

Med hensyn til sæt og reps køres der typisk efter pyramide systemet, altså 12-10-8-6 og hele tiden mere vægt på.

Derudover træner de også en masse cardio i sæsonen + rutine.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

god> i princippet behøver fitness træning vel ik adskille sig fra alm styrketræning?

kan se på JONs links at de godt træner 5-6dage om ugen og en muskelgruppe pr. gang,

men det er jo ik sikkert det funker for dig :)

andre fitness-folk som jeg lige er stødt på, inkl mig selv, træner da både skiftevis split og fullbody B)

det med fitness kan vist os diskuteres for flere af de folk der linkes til,

er da væsentligt størrere end mange af dem der stillede op til DM i BB i år så...

men hvor lang tid har du trænet og er der et mål med det ?:unsure: konkurrence ?

Link to comment
Share on other sites

aben> come on, nogle af dem vejer 90-100 kg på scenen !

små og små...

iøvrigt....ligesom jeg flere gange har opfordret dig til at poste pics over på getbig,

så gentages den opfordring hermed....

har svært ved at tage en del af dine oppustede kommentarer alvorligt,

når du for så vidt måske selv ligner en lille pindarm.... <_<

Link to comment
Share on other sites

Hippo> Jeg er også helt enig med dig, fitness folket har lige så variende træningsprogrammer som alm. bb'er har.

DHA>> Jeg kan fortælle dig at, da martin Sejer stillede op her i år, vejede han 96kg før han begyndte at cutte, da han stod klar på scenen vejede han 86 kg med en fedtprocent på 4,9%. Han har selv personligt udtalt sig til mig, at han var den person, som stillede op i år, med mindst muskelmasse og helt lille er han jo ikke ligefrem!

Så og kalde dem for "utrænede" er nok ikke lige det rette ordvalg!

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svarene indtil videre! :) Ja de ser sgu ok ud nogle af dem, altså deres kroppe... Det er sån noget i den stil jeg godt kunne tænke mig at opnå! Ikke FOR store men stadig godt pumpet og markeret! B)

Med hensyn til konkurrence så har jeg ikke mål med det, men det kunne da være fedt hvis kroppen blev så det kunnne blive muligt!

Jeg vil som sagt nok gå efter et 3-split program...! Jeg har ca 3-4 øvelser til store muskel grupper og eller 2-3 til de mindre, skal der flere til eller nogle af??!

Link to comment
Share on other sites

Ja det er noget i stil med Marius Steiro Fimland og Håvard Landsem jeg kunne tænke mig at opnå...! Det er sgu flot efter min smag! Jeg smider lie mit program ind når jeg kommer hjem... Starter på det i dag B) er som sagt lige slutte af med en omgang HST...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er faktisk en cool side du linker til der............. er der nogen der ved, om der findes tilsvarende over vores danske fitnessprofiler? Altså inklusive deres træning og lidt om kost osv.?

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja han er også ret god pumpet, nok lidt for meget efter min mening...

Nå men her er mit træningsprogram, begynder her i aften på det! Det er som sagt et 3-split... B)

Er lidt i tvivl om jeg skal smide dødløft og squat ud og finde alternative øvelser, som benpres, knæbøj og stræk og almindelig rygløft og så putte en ryg øvelse mere ind... <_<

Dag 1: Bryst, triceps og skuldre

Bænkpres 3 sæt 10 reps

Incline brystpres med håndvægte 3 sæt 10 reps

Flad lying fly 3 sæt med 10 reps

Pushdown 3 sæt med 10 reps

Pushdown med tov 3 sæt med 10 reps

Skulder pres med håndvægte 3 sæt med 15 reps

Lateral raise 3 sæt med 15 reps

Dag 2: Ryg og biceps

Dødløft 2 sæt med 10 reps

Chin up 3 sæt med 10 reps (med hjælp)

Bent over row med lige stang 3 sæt med 10 reps

Close grip pulldown 3 sæt med 10 reps

Seated dumbbell curl 3 sæt med 10 reps

Super sæt: Standing hammer >< seated curl maskine 3 sæt med 10 reps

Dag 3: Ben (og underarm)

Squat 3 sæt med 10 reps

Standing calf raise 3 sæt med 15 reps

Seated calf raise 3 sæt med 15 reps

Wrist curl 3 sæt med 15 reps

Reverse wrist curl 3 sæt med 15 reps

Modtagelig for kritik og gode råd... Stadig med henblik på fitness-looket! Mave trænes selvfølgelig også, det er jo et must for en god fitness krop efter min mening! :)

Link to comment
Share on other sites

God> Hvorfor tror du at der er forskel på hvordan man træner alt efter om man ønsker en fitnesskrop eller en bodybuilderkrop ?? Muskler vokser i respons på den belastning man udsætter den for. Og det uanset om man vil være monsterstor eller undertøjsmodel.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ved heller ikke om der er forskel på fitness og al. BB...! Det er også derfor jeg spørger herinde, for at få råd :) Jeg har lige afsluttet en omgang HST som jeg startede på efter en rimelig død somme mht. træning... Det var egentlig okay, men synes at jeg får mere ud af split, men regner med at tage en omgang HST igen, men bare ikke lige nu...

Mht. squat og dødløft er jeg i tvivl... Er disse øvelser ikke baseret på styrke og ikke så meget at pumpe musklerne??

Link to comment
Share on other sites

Nu er "pumpe" lidt et dårligt ordvalg, for "pump" har kun noget med blodvolumen i musklen at gøre, og egentlig ikke noget med muskelmassen at gøre. Men squat og dødløft er i allerhøjeste grad ligeså meget masseøvelser, som det er styrkeøvelser. Faktisk vil man opnå de bedste mulige resultater ved at inkludere disse øvelser, eller variationer heraf. Når jeg siger variationer heraf, så er det fordi det kun er vigtigt for styrkeløftere at det lige netop skal være squat og dødløft man træner som det primære. For en kosmetisk træner kunne det ligeså godt være frontsquats og rumænsk dødløft. Eller frontsquats og dødløft fra lige under knæet. Eller en hvilken som helst anden kombination. Faktum er bare at kroppen vokser bedst, når man inkludere de store vægtstangsøvelser, som aktivere en masse muskelgrupper på en gang. Man vokser ikke ved kun at lave flyes, leg extensions og concentration curls.

Og ja, dips er bedre end pushdowns.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share