Knirk, Knirk


proteinfræseren
 Share

Recommended Posts

Hey folkens

Jeg har egentlig aldrig tænkt over det, men mine led knirker meget. Specielt min højre fod.

Problemet er ikke så meget det, for det har de altid gjort, det er bare blevet værre efter jeg er begyndt at træne.

Grunden til at jeg poster problemet er egentlig at det faktisk er hæmmende for min skuldetræning. Mine skuldre knækker utroligt meget over specielt når jeg laver lateral raises.

Mine albuer kan også finde på at gøre det :(

Det er temeligt generende for jeg ved at det ikke er godt for mine skuldre, eller mine led generelt, og jeg tænkte på om i ved eventuelt hvad der kunne værre galt?

Har tænkt på om det kunne skyldes mangelfuld opvarming, men jeg varmer fint nok op så jeg tror det ikke.

Kender i til problemet?

Har i nogle gode råd til eventuel løsning?

Fræs klovn fræs

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg kender godt problemet. Især når jeg laver laterals knirker mine skuldre.

Jeg spurgte en gang en læge, jeg kender privat, om, hvad det betyder, led de knirker. Han gav mig det svar, at alle led knirker, men nogle mere højlydt end andre. Hvis man fx bruger stetoskop på led, der ikke lyder til at knirke, vil det af sløre, at de faktisk gør det.

Personligt har jeg dog en idé om, at der må være en grænse. Måske skulle du/jeg konsultere en læge, og få det faktiske problem undersøgt.

Hilsen Balle

Link to comment
Share on other sites

Mjah - jeg ville stadig ikke være tryg ved led, der knirker højlydt.

Mit råd er; spis et stykke friskt ingefær om dagen. Ingefær har mange gode virkninger, og en vis bedring af dårlige led er een af dem. Prisen er også overkommelig - jeg giver ca. 5 kr for 100g.

http://www.umm.edu/altmed/ConsHerbs/Gingerch.html

Noget andet du måske skulle prøve er Glucosamin Sulfate, som genopbygger brusken i leddene, og derved forebygger og udbedre eventuelle skader. Præperatet kan købes mange forskellige steder.

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share