badevægt


iksåkreativ
 Share

Recommended Posts

Jeg har sådan en vægt, og det er en udmærket vægt. Men det er en ringe fedtmåler, og jeg vil mene, at den ikke engang er egnet til at måle nogen tendens. Selvom den sender strøm igennem (og så burde måle noget), så virker det, som om den stort set udelukkende beregner den ud fra vægten og højden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder i en butik hvor der sælges badevægte der kan måle fedt- og vandprocent og de er mildest talt UPRÆCISE.... det er ikke engang til at se om udviklingen går op eller ned, da den måler forskelligt fra minut til minut - også selvom man står præcist samme sted!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sådan en tingest og selvom den er absolut upræcis (der er der næppe tvivl om), så viser den fint at jeg desværre har lagt nogle centimetre omkring livet igennem de sidste par år. (de modige) af mine gæster har også været oppe på den, og de tynde af dem, får en lav fedtvægt på displayet og de knap så tynde får en høj fedtvægt. Mænd ligger også højere i fedtfri masse end kvinder. Så den gætter ikke bare.....

Link to comment
Share on other sites

Hvad med den man holder i hånden, der er i mange centre..... kan man bruge den til noget?

Tja, den har altid målt min fedt% til cirka 5-7 stykker under det, den var, og den virkede derfor ikke, når jeg kom under 10.

Men den var rimelig stabil i de forkerte tal, så du kan da nogenlunde bruge den som indikator for i hvilken retning, det går. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skal have noget, som er nøjagtigt, så lad være med at købe noget fra OBH.

Jeg købte en digital vægt til omkring 500kr, og den er ret elendig. Kan også svinge adskillige procent fra minut til minut - og insistere på at vise det samme, selvom man fjerne 1½kg tøj og sko etc - som flere også så til MOL træf II i Horsens.

Link to comment
Share on other sites

Fist:

Det er bare ikke alle badevægte der virker ligesom din.... mange af dem jeg har prøvet er ret upræcise fra gang til gang, flere % forskel på få minutter...

Men hvilken en bruger du?

Så må den fremhæves, så MOLerne ikke køber noget skidt.... :unsure:

Jeg har ikke taget den med, da jeg flyttede hjemmefra. Sådan noget lort gider jeg da ikke spilde kræfter på at transportere! ;)

Jeg kan tjekke mærket, når jeg næste gang besøger de gamle, hvilket nok bliver om et par uger. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har snakken gået lidt på vægte der kan måle fedt% og nøjagtigheden af disse målinger, men jeg vil nu også gerne lige bemærke, at der også er kæmpe forskel på hvad diverse modeller vejer én til. Dengang jeg skulle købe en badevægt prøvede jeg måske 10 forskellige modeller i prisklassen 300-900 kr., og min vægt lå fra 71 til 80 kg :blink: Der var tilsyneladende ingen tendens mht. prisen og det tal vægten kom med. Cirka halvdelen af vægtene viste omkring 76 kg. I gymet hvor jeg trænede havde vi en gammel lægevægt (I ved, dem hvor man forskyder vægte til højre eller venstre) der viste 74 kg, så jeg endte med at købe den model der viste 74 kg.

Så hvis I overvejer at anskaffe en badevægt, så prøv alle dem de har i forretningen inden I hiver pungen frem.

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Nu har snakken gået lidt på vægte der kan måle fedt% og nøjagtigheden af disse målinger, men jeg vil nu også gerne lige bemærke, at der også er kæmpe forskel på hvad diverse modeller vejer én til. Dengang jeg skulle købe en badevægt prøvede jeg måske 10 forskellige modeller i prisklassen 300-900 kr., og min vægt lå fra 71 til 80 kg  Der var tilsyneladende ingen tendens mht. prisen og det tal vægten kom med. Cirka halvdelen af vægtene viste omkring 76 kg. I gymet hvor jeg trænede havde vi en gammel lægevægt (I ved, dem hvor man forskyder vægte til højre eller venstre) der viste 74 kg, så jeg endte med at købe den model der viste 74 kg.

Så hvis I overvejer at anskaffe en badevægt, så prøv alle dem de har i forretningen inden I hiver pungen frem.

Æv!!!

Ja, jeg har også købt en andmindelig vægt, men den vejer omkring et kilo mindre end mine forældres, hvilket er volsomt iriterende, da alle mine gamle træningsdata så ikke passer. :(

Link to comment
Share on other sites

Hej er enig i at de der badevægte kan være meget upræsice, har selv haft en fra netto til 199, og den var godt nok ikke for god.

Men alternative - en fedttang - er heller ikke specielt pålidelig. Dvs. fedttangen er nok, men ham der skal måle (læs mig selv) er ikke.

Jeg købte en fedttang for nylig, og det er faktisk ret svært at måle. Selvom jeg måle en hudfold fem gange i træk, så kan jeg få forskellige målinger hvergang. Det betyder jo så, at der også kan være stor usikkerhed fra gang til gang, og derfor kan det være svært at følge nogen tendens. Håber dog jeg bliver bedre med tiden, så målingerne bliver mere præcise.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share