Alternativ træning i stedet for løb?


hanberg
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige fået dommen af min læge: 1 månedes pause! Skinnebensbætendelse er noget være noget og jeg må ikke løbe i en måned. Men jeg gider ikke miste min kondi, som jeg har brugt år på at få, (15 kilometer 3-4 gange om ugen) og jeg leder derfor efter en andet alternativ der ikke indbefatter ting der er dårlige for skinnebenet (løB). Jeg er villig til at slags motion, men jeg vil bare ikke til at starte forfra når jeg skal igang igen, så hvilken motion skal jeg dyrke så jeg ikke mister kilometer når jeg nu skal starte igen? cykling? svømning?

Link to comment
Share on other sites

styrketræning? det kan sku da ik holde min løbekondi i top?

Undersøgelser viser at styrketræning kan medføre en forbedret løbeøkonomi. Endvidere kan styrketræning være med til at forebygge overbelastningskader. Styrketræning vil desuden ruste dig bedre til når du begynder på genoptræning. Styrketræning forbedre endvidere din hurtighed og eksplosivitet. Kunne man måske foreslå at du kombinere styrketræningen med andre low-inpact cardioaktiviteter?

Link to comment
Share on other sites

styrketræning? det kan sku da ik holde min løbekondi i top?

Rigtig mange cykelryttere bruger vinteren i træningslokalet, og kombineret med noget konditionstræning er det kanon til at forbedre styrke, løbeøkonomi og meget andet godt...

hvis du så holder dig til lave antal gentagelser, op til 5-6 stykker, og tunge vægte skulle der ikke være fare for at tillægge dig x kg muskler, da du her mere træner de"neurale" tilpasninger, som det skulle hedde :wacko:

Hvad angår andre former er der da kun cykling der er et alternativ :) ... Svømning kræver at man har god styr på teknikken, da man ellers risikerer at ligge der og tage "bedstemor-baner", hvor man faktisk ligger og tøffer derudaf i hvile <_<

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share