Problemer med skulderen...


Lagoon
 Share

Recommended Posts

Min venstre skulder gør møgondt, og jeg tænkte jeg måske kunne få nogen gode råd...?

Det kom efter en bryst/triceps dag, og siden har jeg bare haft pisseondt. Jeg kan ikke løfte min arm særlig meget over vandret, og jeg kan hele tiden "mærke" den. :angry3:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sluttede passet af med 2 sæt dødløft, bare for "sjov" og der følte jeg noget ubehag i skulderen, men ikke decideret smerte. Jeg bruger mixed grip hvis det har noget betydning? Det var i onsdags jeg trænede, og siden har smerten eskaleret. Stort set alle bevægelser i selve skulderleddet gør ondt.

Link to comment
Share on other sites

Nu kan man jo ikke stille diagnoser over nettet, så hvis smerten ikke forsvinder eller fortager sig, så må du hellere få en læge til at se på det. Jeg tror dog ikke at du har revet noget over, for så ville smerten have været mere akut. Jeg tror du har irriteret nogen strukturer i skulderen, som så måske er blevet inflammeret og hævet. Det er derfor smerten gradvist er blevet værre. Det kunne f.eks være bicipital tendonitis. Når man har smerte i skulderen er det som regel enten rotator manchetten som er problemet, eller bicepssenen som godt kan ligge og blive irriteret i skulderleddet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tendonitis, jo måske. Men det kommer da ikke efter et enkelt træningspas, eller hvad?

Tendonitis er jo en senebetændelse, og den skal være overbelastet et stykke tid før den bliver betændt (inflammeret).

Kan det ikke også være en forstrækning han har påbraget sig?

Ihvert fald vil jeg anbefale dig at behandle det med is nogle gange om dagen. Men du skal også til lægen hvis det ikke forsvinder inden et par dage.

Link to comment
Share on other sites

Altså hvis det er en inflammation du har, så vil ipren-piller hjælpe lidt, da de er anti-inflammatoriske. De er også svagt smertestillende så du vil yderligere få dulmede smerten lidt.

Der er dog nogle bivirkninger ved sådan gigt-præperater som det jo er. Du skal være opmærksom på ondt i maven, men for et par dage er det ikke noget problem.

Link to comment
Share on other sites

Når man er skadet må man jo altid lave de øvelser der ikke gør ondt. Men man skal være opmærksom på hvis man tager smertestillende medicin, at man har en højere smertetærskel, og der er risiko for at overhøre nogle af kroppens signaler.

Derfor ville det være en god ide lige at tage et par dage med ipren hvor du ikke træner, også se om det hjælper. Ellers må du entur til lægen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share