Familie-julemærkehjem???


Camillas
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder og er ved at lave et essay om fedme, og det er her jeg kommer til at tænke på det jeg nu vil spørge om... Findes der 'Familie-julemærkehjem'? Med dette mener jeg en slags julemærkehjem, hvor det er hele familien der kommer på sådan et ophold og lærer om kost, motion etc. Jeg sidder nemlig her med en lidt underlig fornemmelse af, at det kun er børnene der kommer afsted - ikke at jeg tror de tager skade af at være væk hjemmefra, men nærmere at de så er den eneste del af familien der lærer noget. Jeg tænker, at et barn fra en familie, hvor de alle har nogle dårlige kostvaner, ikke kan opretholde de gode kostvaner det har lært på julemærkehjemmet alene!!!?! En ti-årig tror jeg da vil have utrolig svært ved at sige nej til det slik familien nu skal hygge sig med, eller den fede brune sovs - eller hvad det nu er familien normalt spiser.

Bare en tanke - og så håber jeg lidt på at der er nogen der kan fortælle mig, at der rent faktisk er sådan nogle steder :) - så ville jeg blive rigtig glad og lettet over, at der er nogen der har tænkt tanken før mig.

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hej Camilla,

Så vidt vides, så er der "ambulante" programmer i flere komuner, også vesterbronx, tror jeg, hvor børnene får ekstra gymnastik, har vist været vist i tv, lorry tror jeg.

Familien er med 2-3 gange om ugen, hvor en diætist underviser, og de laver mad sammen. Du har uden tvivl ret i, at det kræver en holdningsændring i hele familien.

Held og lykke med projektet.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share