Burde der ik være nok mad?


Growing
 Share

Recommended Posts

Jeg er 16 år og vejer 63 kg. Jeg ville lige være sikker på om jeg får nok mad igennem dagen så poster lige hva jeg normalt får igennem en dag. Jeg har et højt stofskifte vil jeg tro får jeg har altid haft lidt svært ved at tage på

Morgenmad:

Meget forskelligt, men for det meste en "god" portion Kellogs Frosties.

9:45:

500 ml Cultura

12:30:

3 Skiver rugbrød med kødpålæg

+1 håndfuld peanuts + chokolade bar

+2 æg

vand

15:30:

2 skiver franskbrød

+1 æg

+30 gram protein i ½ L mælk

Aftensmad:

Pasta, ris eller kartofler med 2 store stykker kød.

Efter træning:

50 gram protein i ½ L mælk + kreatin + drueseukker

+ et stykke frugt

Lige inden jeg går i seng, drikker jeg enten en halv liter mælk eller cacao...

Det er ik helt præcist men i kan danne jer en fornemmelse af om jeg får nok...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et højt stofskifte vil jeg tro får jeg har altid haft lidt svært ved at tage på

Sjovt nok tror ALLE der har svært ved at tage på at det er stofskiftes skyld. Det er mig bekendt ikke specielt mange der har "unormalt" stofskifte.

Du har formentlig blot en effektiv appetitregulering.

Når du nu ved HVAD du spiser, så kunne du vel også tælle kalorier og se hvad det reelt bliver til.

Svaret er jo også åbenlyst. Hvis du over nogle uger ikke kan registrere nogen stigning i vægten, så spiser du ikke nok, hvis formålet er at tage på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også en "hardgainer", og jeg synes dit program ser virkelig fornuftigt ud, det skal nok pakke nogle kg på dig, men synes du mangler noget sundt fedt f.eks solsikkeolie eller lignende.

Her er mit program

Morgen - 50g protein + 1sp solsikkeolie + en omgang cornflakes med mælk.

Formiddag - 2stk rugbrød med smør og 4æg + en halv liter cacao.

Middag - 50g protein + hvad jeg har lyst til :-)

Eftermiddag - 2 stk rugbrød med 1 dåse tun + noget frugt.

Aften 50g protein + 1sp solsikkeolie + Hvad de gamle har bikset sammen til aftensmad.

Godnat 2 stk rugbrød med 1 dåse Tun i makrel + en halv liter mælk.

Jeg gainer supermeget superhurtigt, så et eller må jeg gøre rigtigt !!! .-)

Link to comment
Share on other sites

for at være lidt pessimistisk skal du nok ikke regne med at gaine voldsomt de første to år, medmindre du stopper med din træning.... Hvis du følger mønstret for en standard teenager vil dit hormonspejl være i konstant flux og derfor vil du, som du selv nævner, ha et højt stofskifte. Hvad præcist træner du og hvordan?

Forøvrigt kan jeg ikke se noget galt med din kost...

Link to comment
Share on other sites

Buc>> Hvorfor skal jeg stoppe med at træne hvis jeg vil tage på? Jeg træner for at få mere muskelmassE. Du kan se hvordan jeg træner i min log...

I mine ører lyder det tåbeligt at jeg ikke vil gaine voldsomt meget de første 2 år!!

Så det må du lige forklare lidt bedre...

Link to comment
Share on other sites

helt enig men i den alder er det sværere at være i kalorieoverskud...

Det er jo heller ikke sjovt æde til man brækker sig hveranden time.

Nu er jeg ikke 16 længere. Men generelt så synes jeg man kan vende sig til at spise meget. Specielt hvis man spreder måltiderne jævnt udover dagen og sørger for at spise nogle kaliorietætte ting. :4pizza:

Link to comment
Share on other sites

min pointe er vel egentlig at hvis han fortsætter med at spise som nu kommer kiloene af sig selv, især hvis han træner fornuftigt....

Var selv en pind til jeg blev 20 og havde kæmpet for at kunne ses bag en lygtepæl, og så faldt hormonerne til ro.

Link to comment
Share on other sites

nej det skal forstås sådan at med dit høje stofskifte og et ret højt aktivitetsniveau vil du få svært ved at hænge mange kilo på skelettet.

Har trænet flere i din alder som først tog på omkring 18-20 års alderen. Selvom du ikke tager voldsomt meget masse på nu, vil dit system være klar til at gaine når dit hormonspejl falder til ro.... Lige pludseligt kommer det så i mellemtiden klør du bare på med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver at få flere kalorier end det jeg har skrevet der ryger faktisk en ½ liter sodavand hver dag, når jeg er på arbejde. Jeg drikker det mest pga. der er noge hurtig engergi i. Men det giver jo også et skub op imod et større overskud af kalorier...

Jeg vejer mig ikke så meget, men synes at kan se at der sker noget i spejlet. Så det er jo bare fjong ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share