Billig MR-SCANNING...


Lasse Kristensen
 Share

Recommended Posts

Nogen, der kender til et sted, hvor man kan få foretaget en mr-scanning - billigt? Hvis I har en adresse, så skriv den gerne. Det behøver ikke at være i Danmark. Har overvejet måske at tage til Sverige eller Tyskland.

Min læge mener ikke, at jeg har "ondt" nok i min ryg....! Jeg synes ellers godt om min læge, men at jeg ikke har ondt nok - det er sgu noget af det mærkeligste jeg har hørt længe. :devil: Hvor ondt skal man have, for at få foretaget en scanning?

Jeg fik for ca. 1 ½ år siden foretaget en CT-SCANNING af min ryg (lænd) uden at man fandt noget mærkeligt i ryggen. Siden hen har jeg hørt fra flere, at de mener, at jeg har fået foretaget den "forkerte" scanning. En MR-SCANNING kan jo lave et mere detaljeret billede af ryggen.

Jeg vil selvfølgelig prøve at banke i bordet igen, men hjælper det ikke, ja, så må jeg jo søge andre veje.

Håber på nogle gode svar :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nogen, der kender til et sted, hvor man kan få foretaget en mr-scanning - billigt?

Privathospitalet Hamlet foretager MR-scanninger - se her - desværre skriver de ikke ikke noget om prisen men du kan jo prøve at kontakte dem - det koster ihvertfald ikke noget.

Såfremt du finder et godt sted, må du meget gerne poste det her i tråden :)

Kim S

Link to comment
Share on other sites

KimS: prisen står her priser

Der er vist bred konsensus herhjemme om at prisen ligger på omkring KR 4500-4600,-

Hvis du laver en søgning på google og privathospitalet Mølholm/Vejle finder du også en pris på omkring kr. 4500,- i den anden ende af landet.

Lasse: Og rigtigt nok så kan du ikke bruge en CT skanning til ret meget det skal være MR.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Men øhhh.. Du skal jo lige alliere dig med en røntgenlæge, så du kan få tydet billederne..  ;)

De steder man foretager MR scanninger i privat regi bliver billederne typisk gennemsæt af en radiolog/læge der skriver en rapport med en konklusion. Et sted som f.eks på Skodsborg/Tesla scanning har jeg hørt at der er en ortodpæd indeover og inkluderet i prisen når det drejer sig om skader på perifere led.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

OK.. Men - nu er det så jeg bliver lidt i tvivl når du skriver perifere led.. Normalt regnes nerverne i ryggen ikke som perifere, og derfor måske heller ikke leddene.. Lige en overvejelse
Yep, korrekt på Skodsborg kan man f.eks ikke få scannet ryggen men alle kroppens andre led.

Privathospitalerne ser derimod helst at man allierer sig med en fys eller kiropraktor hvor der kan udarbejdes et oplæg så det bliver nemmere at vide hvor og hvad der skal kigges efter - men strengt taget er det ikke nødvendigt. Ihvertfald vil radiologerne udemærket være i stand til at se om der er prolapser, slid osv og give patienten besked om dette og patienten vil få udleveret billederne sammen med en konklusion på undersøgelsen og evt. få billederne med på CD rom. ( kender en der arbejder på et privathospital)

Så er det jo lige spørgsmålet om hvad der er bedst, at få foretaget en scanning først og dermed få optimale betingelser for en genoptræning hos fys eller om den pågældende fys måske lige ønsker at malke patienten for penge inden vedkommende bliver ekspederet videre til en scanning :lol: ;)

Link to comment
Share on other sites

Så er det jo lige spørgsmålet om hvad der er bedst, at få foretaget en scanning først og dermed få optimale betingelser for en genoptræning hos fys eller om den pågældende fys måske lige ønsker at malke patienten for penge inden vedkommende bliver ekspederet videre til en scanning :lol: ;)

Tror du mener kiropraktor i den sidste sætning.. <_< :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share