Kan det passe?!


hans_h4x
 Share

Recommended Posts

Hey...

Efter at ha trænet mave i 2måneder, begynder jeg da at se lidt "mavemuskler" :tongue: !

Men det er ligesom at mavemusklerne i venster side, er vokset mere end dem i højre?!

Min mave er faktisk lidt "skæv"!

Kan det passe? Og kommer de til at blive lige store? Træner kun alm. mavebøjninger, og med ben 90grader.

Link to comment
Share on other sites

jeg har også det samme lidt, måske skal man gi ens gener skylden?
Stakkels gener, de får altid skylden. :(

Måske dine ben ikke er lige lange, og derved giver et forskelligt tryk på mavemusklerne under dødløft og squat. Det er ikke sikkert, det er generne, selvom det er oplagt.

Og kommer de til at blive lige store? Træner kun alm. mavebøjninger, og med ben 90grader.

Min erfaring siger mig, at den slags ting (hvis deter genetisk) udligner sig med tiden, så fortvivl ikke. :)

Link to comment
Share on other sites

Stakkels gener, de får altid skylden. :(

Måske dine ben ikke er lige lange, og derved giver et forskelligt tryk på mavemusklerne under dødløft og squat. Det er ikke sikkert, det er generne, selvom det er oplagt.

Og hvordan vil du lige forklare det hvis hans ben ikke er lige lange, uden at give generne skylden ?

Its all genetics.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hvad med at i lige tog og brugte pæren engang imellem?.. Mine er også størere i den ene side, men det har de sgu altid være.. Det ses bare tydeligere når man træner dem størere.. I kan ikke give træningen skylden, da i som enhver anden person der styrketræner, burde vide at mavemusklen er 1 stor muskel, som danner "Kasse" formationen hved at den er delt op af senestrøg.. Ergo er det ikke noget med træningen at gøre hvis din ene muskel er størere end den anden..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jeg har også samme problem med forskelle i mavemuskulaturen... Den ene side er næsten som jeg vil have den, men i den anden side kan man kun se tre.. Mit ene ben er kortere end det andet og det er i den side at musklerne ikke helt har formet sig som jeg gerne ville have det.... :(

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at i lige tog og brugte pæren engang imellem?.. Mine er også størere i den ene side, men det har de sgu altid være.. Det ses bare tydeligere når man træner dem størere.. I kan ikke give træningen skylden, da i som enhver anden person der styrketræner, burde vide at mavemusklen er 1 stor muskel, som danner "Kasse" formationen hved at den er delt op af senestrøg.. Ergo er det ikke noget med træningen at gøre hvis din ene muskel er størere end den anden..

Mavemusklen er een muskel, ja. Men den udskiller sig dog fra "normale" muskler. Mavemusklen har forskellige nervetraade til hver af de 8 'dele'. Saa naar du traener aktiverer du ganske vidst hele musklen, men pga. de hver i saer har deres egne nervetraade kan du faa dem til at udfoere et forskelligt stykke arbejde -fx. at en del af maven arbejder statisk mens den anden arbejder dynamisk. Der er mange der har diskuteret hvorvidt det er muligt at traene den oevre og nedre del af rectus abdominis, og pt. siger de fleste eksperter at man godt kan grundet hver 'ottendedel' har deres egen nervetraad. Det er ogsaa derfor du ofte hoerer om en 6-pack. maven er jo inddelt i 8 dele saa alle burde jo have en 8-pack, right? :tongue:

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share