Chinups


lovgren
 Share

Recommended Posts

Fist & Erup :lol:

Jeg prøver altid gøre chin-ups såvel andre øvelser så eksplosivt som muligt. Det kommer selvfølgeligt and på hvor tungt man løfter.

Hvor mange reps løfter du med 35kg på ryggen Eruption ??

Jeg løfter selv 20-25kg i en rygsæk á 8-10 reps - men jeg vejer jo nok heller ikke ligeså meget :w00t: :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

De fleste, jeg har læst, synes det er nemmere med håndfladerne mod sig selv (hvilket mange kalder pull-ups), mens de fleste synes at det er sværere med håndfladerne væk (chin-ups).

Chins går lidt mere i lats end pull-ups, som til gengæld går lidt mere i biceps.

Den ene er ikke bedre end den anden (men chins er nu bedst :lol: )

NB. Det er en evig kilde til forvirring det her chin- vs. pull-up, så det er klogt at skrive hvilken vej håndfladerne vender når man spørger/beskriver (ups - det må jeg hellere gøre i min egen log :w00t: )

Link to comment
Share on other sites

De fleste, jeg har læst, synes det er nemmere med håndfladerne mod sig selv (hvilket mange kalder pull-ups), mens de fleste synes at det er sværere med håndfladerne væk (chin-ups).

Chins går lidt mere i lats end pull-ups, som til gengæld går lidt mere i biceps.

Den ene er ikke bedre end den anden (men chins er nu bedst  )

NB. Det er en evig kilde til forvirring det her chin- vs. pull-up, så det er klogt at skrive hvilken vej håndfladerne vender når man spørger/beskriver (ups - det må jeg hellere gøre i min egen log  )

Huha, det er en diskussion, vi ikke ønsker genoptaget her på MOL! :tongue:

Det er rigtigt at langt de fleste løfter mest med håndfladerne mod sig selv, men vi er nogle få stykker, der anderledes. ;)

Jeg tager 5x40kg og 1x55-60kg med bredt greb. :)

Link to comment
Share on other sites

Huha, det er en diskussion, vi ikke ønsker genoptaget her på MOL! :tongue:

Det er rigtigt at langt de fleste løfter mest med håndfladerne mod sig selv, men vi er nogle få stykker, der anderledes. ;)

Medmindre man ønsker at fokusere på biceps - f.eks i et kombineret ryg/biceps program - vil jeg mene at man er bedre stillet med overhåndsgrebet, hvis ønsket er decideret rygtræning.

Tommelfingeren lægges oven på chinbaren, således at man undgår at underarmen benyttes væsentligt, hvilket isolerer belastningen til ryggen.

Naturligvis benyttes biceps også ved overhåndgrebet (chin-ups) - men ikke i samme grad som ved underhåndsgreb (pull-ups)

Valg af øvelse kommer vel i sidste ende an på hvilket resultat man søger - hvorfor den ene øvelse godt kan være bedre end den anden i mine øjne.

Så det kan godt betale sig at være "anderledes" - specielt hvis vi taler bredde (Latissimus Dorsi) ;)

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Fist & Erup :lol:

Jeg prøver altid gøre chin-ups såvel andre øvelser så eksplosivt som muligt. Det kommer selvfølgeligt and på hvor tungt man løfter.

Hvor mange reps løfter du med 35kg på ryggen Eruption ??

Jeg løfter selv 20-25kg i en rygsæk á 8-10 reps - men jeg vejer jo nok heller ikke ligeså meget :w00t: :sneaky:

lige for tiden 3x10.

Men 35 er også halvdelen af min kropsvægt... :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share