Tom Platz


sas
 Share

Recommended Posts

Det var dog alligevel imponerende... :lol:

Men jeg vil gerne lige have en ting på det rene - laver den mand squat 100% korrekt? For så går det da stik mod alt hvad jeg har læst og set. Plejer man ikke at sige, at skinnebenene skal stå så lodrette som muligt - som f.eks. på denne video?:

http://www.bsu.edu/webapps/strengthlab/ima...cksquat.mpg.mpg

Kan jeg lige få det her afklaret? For mig at se ligner det nærmest bare at ham Tom Platz sætter sig ganske normalt ned i skovskidder-stilling, og derefter op igen. Ikke så meget hokus pokus, eller hvad... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Anders: Det er meget forskelligt hvordan folk er bygget. Der findes en tommelfinger regel om at det er iorden sålænge bagdelen bevæger sig bagud i samme grad som knæene vandrer fremefter.

Bemærk også stangens placering som vel nok ligger længere oppe en normalt hvad styrkeløftere gør - han kan nemmere komme i bund. Manden kører hele 23 reps. Dvs ikke nær så tungt som styrkeløfterne eller hvis han selv skulle køre én enkelt gentagelse - Hvis det var tilfældet ville det nok være tilrådeligt at holde skinnebenene verticale af hensyn til knæleddet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share