Licens til Cykellöb


Sp@rrow
 Share

Recommended Posts

Jeg mener at licensen gælder begge. Så vidt jeg husker, så havde min gode ven René Lohse kun én licens.

Og ja, du skal have licens for at køre "rigtige" MTB og cross løb.

Og igen, ja du skal være medlem af en klub.

Og ja igen igen, du kan godt have licens for en tysk klub, og køre i Danmark. :)

Link to comment
Share on other sites

Må jeg have lov at spørge, hvad der betegnes som et "rigtigt" MTB løb ? Jeg har somsagt kørt en del løb, og jeg har aldrig været hverken medlem af en klub, eller haft licens ?

Der tales om løb under Dansk Cykelunion. At deltage i rigtige cykelløb i Danmark - altså egentligt konkurencesport, kræver licens. For at få licens skal man være medlem af en klub.

Intet mystisk i det. Dansk idræt er foreningsbaseret - et dansk særpræg som vi stort set kun deler med resten af Norden - og som vi skal væree glade for.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man nu skal svare HELT rigtigt. Så findes der i danmark forskellige typer licenser. der findes de såkaldte Motionslicenser (ML) og så Elitelicenser (EL). ML kan opnås af ALLE der er medlem af en af de 83 klubber under DCU, mens EL skal ansøges gennem sin klub. EL koster ud over medlemskabet af DCU 500 kroner om året. I medlemskabet af en klub ligger ML der koster 115 kroner om året. Nu kommer jeg en ANELSE i tvivl, MEN jeg våger et øje alligevel, jeg mener faktisk at man skal have en licens til hver gren man vil køre løb i. I DK er det de respektive distrikskontorer der står for eliten, mens DCU står for ML.

Link to comment
Share on other sites

øøøhh lige en lille flueknepper - du kan være emdlem af en tysk klub, og køre på tysk licens, men det forhindrer dig i at VINDE en del af løbene (så som f.eks. DM). der skal du være emdlem af en DANSK klub, og køre med DANSK licens, med mindre løbet er et åbent løb (de fleste).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share