vægttab


essensen
 Share

Recommended Posts

Jeg har et par venner der er meget ivrige efter at tabe sig, eftersom de har oparbejdet en større ølmave gennem årene...!! Så det jeg gerne vil have jeg kære brugere til, er at skrive de generelle gode råd omkring vægttab ned, så jeg kan videregive informationen!!

Har forklaret dem ting som kalorieunderskud, spis groft, fiberholdigt, grøntssager, frugt+ motion ....men jeg vil blive meget glad hvis i kunne supplere med noget mere...og samtidig støtte noget af det op med nogle videnskabelig argumenter, så jeg kan forklare det dem!!

har selvfølgelig også sagt at de må skære ned på alkoholen!

På forhånd tak

mvh. Morten! :)

hmm...skulle stå råd i beskrivelsen af emnet, men det havde i nok gættet jer til!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Du behøver egentlig ikke videnskabelige argumenter. Det drejer sig om at holde fyr på kedlen og afpasse energiindtaget med forbruget. Evt. skrue op for forbruget hvis energiindtaget er for stort. De råd du har givet er fine, suppleret med rigelig vand at drikke! I gang med motionen, spis sundt, lidt men tit, det var hvad der virkede for mig. :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Løb !!!

Jeg startede med at løbe regelmæssigt i løbet af august-september og har siden da smidt omkring 6kg, uden egentlig at prioritere det særligt højt. I øjeblikket løber jeg omkring 4 gange om ugen (3 korte + 1 lang tur), og efterhånden er jeg nået dertil hvor jeg er nødt til at planlægge min kost for ikke at tabe mig yderligere.

Udover en fornuftig kost, kender jeg ikke noget der er så effektivt som at løbe. Og så er det endda til at blive afhængig af når først man er kommet igang. Derudover passer det godt ind i en fortravlet hverdag. Det tager under 5 minutter at komme i tøjet, og de korte ture behøves ikke være på mere end 30-40 minutter (20-30 i starten).

I morgen står den på 12km, iflg programmet skulle det tage 1 time og 6 minutter - nu får vi se. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share