Forskelligt antal trænings dage


MR ROC A FELLA
 Share

Recommended Posts

Normalt træner jeg på denne måde:

Man: fri

Tir: Bryst, triceps

Ons: fri

Tor: ryg, biceps

Fre: fri

Lør: fri

Søn: Ben, skulder, mave

Da jeg gerne vil have lidt ekstra fremgang (træner for hypertrofi) i en periode, overvejer jeg at træne hver anden uge således:

Man: Bryst, skulder, triceps

Tir: fri

Ons: Ryg, biceps

Tor: Ben, mave

Fre: Bryst, skulder, triceps

Lør: fri

Søn: Ryg, biceps

Jeg træner 9-12 sæt pr. muskelgruppe dvs. 12 sæt til ryg og ben, resten 9 sæt, og nogen gange kun 6 sæt til biceps og triceps. Jeg varierer mellem 6-10 reps.

Jeg ved godt det muligvis ikke er optimalt at træne ex ryg 2 gange på en uge, men det er jo også kun hver anden uge, sååå... kan det gå??

Der er sikkert mange der undrer sig over hvorfor jeg ikke også træner ben mere hver anden uge, men det er nok et spørgsmål om motivation (synes personligt det er kedeligt) og desuden er en gang om ugen vist også nok til at skabe hypertrofi!

Hvad synes i om at varierer antal trænings dage fra uge til uge?? Er det åndsvagt eller vil det virke kanon godt?

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan du gøre som du beskriver, du skal nok bare undlade at køre til failure hver gang.

http://www.drsquat.com/articles/finding_th...ining_split.htm

I articlen ovenover, resonnerer Frederick C. Hatfield mht. restitutionstiden for de enkelte muskelgrupper afhængig af intensiteten i træningspasset.

Prøv at læse den, og se om det ikke sætter det hele lidt i perspektiv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share