Whats next ?


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Kære MOL'ere,

Nu har jeg trænet i ca. 8 mdr - og jeg er stadig ikke blevet til et beskidt uhyre :lol: - Indtil videre har jeg kørt 2-split i indianerstil, HST, Fullbody 3 gange om ugen og senest TJ's Alternativ Hypertrofi (dette kører på sidste uge). Så nu ska jeg så til at finde på noget nyt !? Jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nyt, men een ting er sikkert der skal være fokus på pectoralis, for det er stadig et svagt punkt og det skal der meget gerne laves om på med tiden. Jeg er bare i tvivl om hvad jeg egenligt skal vælge: Smolov, Boris, WSB-BB, Trad. BB ala Fittsmoker.... Hvad er siger jeres erfaringer ?! Hvad er mest effektivt ang. vækst for pattøjet ? - Indtil videre har min egen tanke været at lure lidt i Fitties log og evt implementere det med Pavels ladder i chins og dips - Men jeg er meget åben overfor andre forslag.

ps. Jeg er stadig disko-orienteret - Sqaut og traditionel DL er sjældne fugle i min verden og det bliver der ikke lavet om på foreløbig B)

/jhax

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg trænet i ca. 8 mdr - og jeg er stadig ikke blevet til et beskidt uhyre
Kun i munden :)
Indtil videre har jeg kørt 2-split i indianerstil, HST, Fullbody 3 gange om ugen og senest TJ's Alternativ Hypertrofi

Hvad virkede bedst på dig? Hvad med evt at køre det?

een ting er sikkert der skal være fokus på pectoralis, for det er stadig et svagt punkt og det skal der meget gerne laves om på med tiden.
Hvis du vil sætte fokus på en muskelgruppe så træn den som den første muskelgruppe på de pågældende træningsdage. Hvis du vil have fremhævet dit bryst, så hjælper det også utroligt meget hvis din fedt% bliver lavere. Det får det hele til at se meget større ud.
Jeg er bare i tvivl om hvad jeg egenligt skal vælge: Smolov, Boris, WSB-BB, Trad. BB ala Fittsmoker.... Hvad er siger jeres erfaringer ?!

Min holdning til mange af de gængse træningsprogrammer er, at de er lavet til øvede atleter der er nået til et punkt hvor de har svært ved at stige. En begynder her derimod mulighed for at få større gains end der er taget højde for i de fleste programmer.

Jeg er stadig disko-orienteret - Sqaut og traditionel DL er sjældne fugle i min verden og det bliver der ikke lavet om på foreløbig

Yo Disko King! Hvis du vil have hakker i muskulaturen, så store som kløften i Travoltas hage, og lige så meget kød på kroppen, som der er mellem ørene på Olivia Newton John, så skal den indstilling ændres. Kan du ikke lave en speciel Saturday Night Fever version af squat?

saturdaynightfever.jpg

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

SP>>

Kun i munden :)
Det sker, men det er vist sjældent :)
Hvad virkede bedst på dig? Hvad med evt at køre det?

hmm.. perioden med HST og Fullbody har nok været der hvor der skete mest, men der var kosten også meget bedre end på det seneste.

Hvis du vil have fremhævet dit bryst, så hjælper det også utroligt meget hvis din fedt% bliver lavere. Det får det hele til at se meget større ud.
Ja det er jeg med på, det er bare ikke måden at gaine på !
Min holdning til mange af de gængse træningsprogrammer er, at de er lavet til øvede atleter der er nået til et punkt hvor de har svært ved at stige. En begynder her derimod mulighed for at få større gains end der er taget højde for i de fleste programmer.

Det kan jeg ikke afvise - bl.a. derfor at jeg har lavet tråden - men nu er jeg efterhånden et stadie hvor styrken ikke bare flyver afsted mere.

Yo Disko King! Hvis du vil have hakker i muskulaturen, så store som kløften i Travoltas hage, og lige så meget kød på kroppen, som der er mellem ørene på Olivia Newton John, så skal den indstilling ændres. Kan du ikke lave en speciel Saturday Night Fever version af squat?

Hmmm - det må være tale om bestilt arbejde ! ...XAX!! :angry: :lol:

Ej seriøst - det er jeg ikke enig med dig i ! - Jeg har ikke diskoben, jeg er bare ikke interesseret i at træne dem pt. Og jeg tror også lidt at man skal passe lidt på ikke at overvurdere den megen omtalte frigivelse af hormoner !

VH - Jhax

Link to comment
Share on other sites

Jamen så vil jeg tale varmt for wsb... det kan du sagtens starte på også selvom du er nybegynder... det kræver bare at du har teknikken sådan rimelig på plads... samtidig er det et fantastisk dejligt program til at styrke egoet og derved skabe ydereligere trænings-motivation da man stort set laver nye pr's hver uge :santa2: jeg går da ihvertfald udfra wb-bb-versionen er stort set den samme som wsb-powerlifta'-versionen bare med en højere rep-range i ME-løftene istedet for singles... prøv at søge lidt... ved ihvertfald at Cille på et tidspunkt brugte wsb-bb-versionen med stor succes :)

Link to comment
Share on other sites

Jamen så vil jeg tale varmt for wsb... det kan du sagtens starte på også selvom du er nybegynder... det kræver bare at du har teknikken sådan rimelig på plads... samtidig er det et fantastisk dejligt program til at styrke egoet og derved skabe ydereligere trænings-motivation da man stort set laver nye pr's hver uge :santa2: jeg går da ihvertfald udfra wb-bb-versionen er stort set den samme som wsb-powerlifta'-versionen bare med en højere rep-range i ME-løftene istedet for singles... prøv at søge lidt... ved ihvertfald at Cille på et tidspunkt brugte wsb-bb-versionen med stor succes :)

Det tror jeg godt jeg kunne være frisk på ! Har fundet WSB-BB m. fokus på bryst og biceps og kunne man bare mingelere lidt med det, så det ikke indeholder så meget SQ/DL så tror jeg det kunne være rigtig interessant for mig. Ideen om ME- og Volume-dage appellerer ihvertfald til mig. Men det kunne godt være at jeg lige sku tage om læse lidt om det. Måske kunne man også få kombineret det Pavels ladder i fx chins, pullups, dips !?

Link to comment
Share on other sites

Lyder fornuftigt Jhax... jeg undrer mig bare lidt over din modstand omkring dødløft og squat.... er det fordi du er bange for at røveren bliver for stor eller hvordan? det er jo sådan cirkus de 2 bedste masse-byggere :)

B) Ak ak, den er allerede for stor ;) Men det er faktisk en stor del af grunden, en anden er at jeg ret hurtigt vil blive nødt til at udskifte samtlige bukser i garderoben - SU alt det der. Min fornemmelse/erfaringer er at stængerne responderer ret godt på træning. Så sålænge at det ikke er på bekostning af overordnet symmetri så er der dømt ingen decideret bentræning - udover måske lige læggen.

Dog ligeså snart - skulle det da ske - at jeg selv synes eller får det at vide IRL, at overkroppens dimensioner har taget overhånd ift benene, så skiftes der kurs. DL og SQ er nemlig øvelser som jeg synes godt om. Det er fedt at rive lidt i de mange kilo. Pt. vil det bare ikke tjene mit overordnede mål med træning.

Link to comment
Share on other sites

Lyder fornuftigt Jhax... jeg undrer mig bare lidt over din modstand omkring dødløft og squat.... er det fordi du er bange for at røveren bliver for stor eller hvordan? det er jo sådan cirkus de 2 bedste masse-byggere :)

Ja det tror jeg fanden, ballerne er kroppens største muskel, og 10% hypertrofi i den :blink: giver immervæk en del kg på vægtskalaen :santa2:

Jhax:

Du kan også starte med at lære at kravle. Der er ingen grund til advancerede styrkeløftsprogrammer og lignende. Hvis du kunne lide HST så fortsæt med det, kunne du lide TJ's alternative, så fortsæt med det. Det vil have minimal betydning på resultaterne, hvilket det bliver.. du er stadig klasificeret som nybegynder ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Mig bekendt er m. quadriceps femoris kroppens største muskel og ikke ballerne. Ballerne er heller ikke een muskel men flere (m. gluteus maximus, m.gluteus medius og m. gluteus minimus), men det er selvfølgelig afhængig af hvordan man def. ballerne.

Det er rigtigt at rectus femoris er den muskel med de længste muskelfibre, hvis jeg husker korrekt, det kan forresten også godt være det er vastus intermedius. Det er i hvert fald i quadrecips-komplekset, som jo i øvrigt, ligesom røven også består af en mængde forskellige muskler. Men gluteus maximus er den største rent massemæssigt.

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Jhax--> Hvis det er rent kosmetisk så er det selvfølgelig din egen sag... men det med su og bukser den holder ikke... jeg er selv på su og min røver er jo ligefrem blevet forvandlet og har stadig til dagen og vejen ;) ... desværre atrofieret lidt på det seneste men kun for med tiden at blive endnu større... næh du tøs-pige-børnene vil have en stor squat-booty :santa2: og det vil du også når du først er blevet stolt indehaver af en... BUT-Power to the people :devil:

Link to comment
Share on other sites

--> Voravong

I følge min anatomibog (bevægeapp. af Boysen-Møller) er m.quadriceps kroppens største muskel (dermed også massemæssigt da de to ting hænger sammen.) Men det er rigtig at den består af forskellige portioner (vastierne og rectus femoris). Har du en reference på at glut max er den største massemæssigt?

mvh

Oliver :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Har du en reference på at glut max er den største massemæssigt?

Tjaaa....jeg har "Bevægeapparatets anatomi - af Boysen-Møller" - kan du ikke lige give et sidetal...så jeg tjekke om det er mig der husker forkert.

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Behøves ikke - side 271 andet afsnit står der: "M. quadriceps femoris er legemets største muskel (vægt ca. 1,5 kg)." - men der vil jeg gerne bemærke at det jo er hele komplekset.

Kiggede lige på side 262 under m. gluteus maximus. Og der står ikke noget synderligt om musklens størrelse. Mener det var på en forelæsning det blev sagt at selve m. gluteus maximus alene - var den største muskel.

Men med de forhåndenværende oplysninger er jeg absolut tilbøjelig til at giv dig ret. Jeg er bare ikke helt overbevist, netop fordi at bogen under m. quadricips femoris jo omtaler hele quadricips-komplekset. Og hver for sig mener jeg stadig ikke nogle af dé muskler er større end m. gluteus maximus.

Det kunne være vi kunne få Morten Z på banen og afgøre det?

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

--> Voravong

Om en af vastierne eller rectus femoris er større end glut max ved jeg desværre heller ikke noget om. Men min tankegang var mere i retning af opbygning af masse og mht til det er det vel mere relevant at kigge på m. quadriceps da den er den største muskel total set :tongue: og da alle portionerne overordnet set har samme funktion (hvis man lige ser bort fra rectus femoris virkning på hofteleddet).

mvh

Oliver

Link to comment
Share on other sites

Ja det tror jeg fanden, ballerne er kroppens største muskel, og 10% hypertrofi i den :blink: giver immervæk en del kg på vægtskalaen :santa2:

Jhax:

Du kan også starte med at lære at kravle. Der er ingen grund til advancerede styrkeløftsprogrammer og lignende. Hvis du kunne lide HST så fortsæt med det, kunne du lide TJ's alternative, så fortsæt med det. Det vil have minimal betydning på resultaterne, hvilket det bliver.. du er stadig klasificeret som nybegynder ;)

Sådan har jeg det faktisk lidt, det kan godt være at og DL og især SQ er super gode massebyggere, men den absolutte majoritet af de kilo som de kunne give, ville være kilo som jeg pt ikke er interesseret i. Jeg træner ikke for at presse badevægten så meget som muligt :)

- Nybegynder - Ja, sådan ser jeg også mig selv ! Men efterhånden går det ikke længere hurtigt med at stige i styrke. Helt naturligt nuvel, men tænkte at det måske betyde at jeg kunne have gavn af tænke lidt 'kreativt' for fortsat at opleve go vækst. Skulle det endnu ikke være tilfældet, så er jeg selvfølgelig kun glad for det. Bortset fra det så synes jeg nu ikke, udfra det jeg lige har snuset lidt til, at WSB-BB virker særligt kompliceret.

Link to comment
Share on other sites

Det er det skam heller ikke - kom bare til at tænke på Dave Tate artiklen TJ linkede til for en lille uges tid siden. Den var som baseret på dit indlæg (ikke ment på en dårlig måde). TJ's WSB BB Hybrid er en rigtig sjov sag, men for din egen skyld, så få ham til at hjælpe dig med at fjerne noget af fokus fra røven... he he, de 6x6 i dødløft og squat er som substral for enhver gluteus.

Oliver:

Om det er den største eller anden største kan for så vidt være FLØJTENDE ligemeget. Derudover så vil det vel i bund og grund være forskelle fra person til person afhængig af træningshistorie mv.

Link to comment
Share on other sites

næh du tøs-pige-børnene vil have en stor squat-booty :santa2: og det vil du også når du først er blevet stolt indehaver af en... BUT-Power to the people :devil:

Hertil skal det siges er jeg allerede er den stolte indehaver af en sådanne :bounce:

..plenty to go around B) - i bænken kan jeg tage 5@85 (og har måtte slide for det) i squat kan jeg tage 4@130 (og det er uden reelt at træne ben) så det er ikke for jeg er en hulrøvet indianer, snarere en hvid afrikaner :santa2:

Link to comment
Share on other sites

--> Cillius

Jeg ville nu bare gøre dig en tjeneste og fortælle dig at gluteus max. ikke var kroppens største muskel, hvis man kigger på m quadriceps som en hel muskel. Mere var der nu ikke i det. Jeg tror nu ikke du skal regne med at de individuelle anatomiske forskelle er så store, som du antyder. Man finder nok ikke mange mennesker med en glut der er større en quadriceps :tongue: Endvidere tror nu heller ikke træningshistorie kan ændre på noget medmindre man kun har super trænet glut max og ikke noget quadriceps overhovedet. Men det har du måske nogle eksempler på?

mvh

Oliver :)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan i få træningen til at hænge sammen med SU ? bor i stadigvæk hjemme ? jeg bruger omkring 4000 om måneden vil jeg skyde på, med alt hvad der hører til træningen, Bruger ca 2000 om måneden på tilskud(proteiner,kreatin, kulhydrater, fedtsyrer og vitaminer) og dertil kommer kosten...........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share