Fedtprocent


Wannabe
 Share

Recommended Posts

Er der nogen som har et bud på hvor lav en fedt% det er forsvarligt at have permanent ? Med "forsvarligt" mener jeg at der fx ikke er væsentlig forhøjet risiko for sygdomme på grund af svækket immunforsvar. Med "permanent" mener jeg i alderen skal vi sige fra 25 til 55-60 år...

Jeg kan forstå at en del herinde ligger på 5-10%, men hører samtidig at imunforsvaret er mindre modstandsdygtigt ved lav fedt procent...

Er man nødt til at bulke efter BB konkurrencer for at styrke kroppens immunforsvar ?

:xmas:

Link to comment
Share on other sites

det svinger meget fra person til person. Afhængig af din krops "setpoint" (den fedtprocent din krop naturligt gerne vil ligge på), så bliver dine hormoner forskruede, når du tvinger din krop under dette setpoint. F.eks stopper nogle kvinder med meget lav fedtprocent med at menstruere.

Nogle mener at dette setpoint kan nedsættes hvis man ligger længe nok på en lavere fedtprocent, men der er ikke ret mange studier der understøtter dette.

Desværre er der rigeligt med beviser for, at setpoint kan sættes op, så kroppen "vender" sig til en høj fedtprocent, og derfor går i "anti-sult mode" (øget muskelnedbrydning, sænket fedtforbrænding osv.), selvom du stadig har relativt meget fedt på kroppen :(

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share