Skulder skade


marcv
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu haft en skulderskade siden august måned 2003. Synes selv det er pænt lang tid, og ret frustrerende ikke at kunne træne. Har indtil for en måned siden haft rimelig mange smerter i den, har også været ved læge, men han sagde, at det ville gå over med tiden. -Ja, det ved jeg nu ik om jeg er helt enig med ham i, for det har sq taget en (undskyld mit sprog), men en helvedes lang tid, synes jeg.

Men, her i december måned er det ligesom gået lidt fremad, jeg er begyndt ikke at ha smerter konstant, kun når jeg udsætter den for større fysisk belastning. Jeg kan bl.a. lave de øvelser for skulderen som ham fyren med den blå trøje udfører på linket her: http://www.motion-online.dk/rotator.htm

Det tager os specielt hårdt på den, når jeg sidder ved computeren (Det er den højre skulder, den ejg styrer musen med)

Men det jeg vil spørge jer om, er om nogle af jer har haft en tilsvarende skade, og hvor lang tid den varede? Om i evt. har nogle links til gode øvelser til at komme tilbage i form med min skulder? (Synes ik der er så mange her på siden til dette formål). Og til sidst, om i har nogle gode råd (Som jeg måske slet ikke har været idne på her), altså til at blive fir for fight, eller hvad det er man siger ;)

Håber i vil bruge et par mins og hjælpe :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ahr haft en skulderskade siden februar 2003. dvs et lille år efterhånden.

Jeg kan mærke at jo mere jeg træner, og bygger muskler op, omkring skulderen ,og deslige hælper det.

Jeg mærker sjældnere og sjældnere til skaden, men forsvinde helt, tror jeg aldrig den gør. Skulderen er et udsat sted, og jeg tror ikke - alt andet lige - at der er så meget du kan gøre, andet end passe på hvilke bevægelser du laver, og hvilket pres du lægger på skulderen.

Jeg har en bekendt som har haft sin skulder af led, et par gange - og det er mange år siden efterhånden. Men vedkommende bøvler faktisk stadig med det, hvis ikke på daglig - så i hvert fald ugentlig basis.

Der kan gå lang tid, før din skulder er rask igen, det kan være det er kronisk, det er min skade i hvert fald, eller det kan være det går over i løbet af et par måneder. Men vær forsigtig med den i hvert fald.

Det er lige hvad jeg kunnne skrive.

ps. hvordan fik du skaden?

Link to comment
Share on other sites

ps. hvordan fik du skaden?

Jeg fik skaden ved military press, mener jeg det heder, hvor jeg harden store vægtstang bag nakken og løfter op. Det er anden gang jeg har en sådan skade, men første gang gik den hurtigere over, måske fordi jeg forstod at stoppe med det samme dengang, hvilket jeg ikke gjorde denne gang.

Link to comment
Share on other sites

ps. hvordan fik du skaden?

Jeg fik skaden ved military press, mener jeg det heder, hvor jeg harden store vægtstang bag nakken og løfter op. Det er anden gang jeg har en sådan skade, men første gang gik den hurtigere over, måske fordi jeg forstod at stoppe med det samme dengang, hvilket jeg ikke gjorde denne gang.

Du har sgutte nogen stang bag nakken under military. Det andet der er skulderwreckerpress.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share