Start igen efter stop med kreatin


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Ja, lige nu er jeg i gang med at tage kreatin. Om 5 dage er jeg færdig med at tage 15 gram om dagen. Så tager jeg ca. 2 gram i 25 dage for at holde niveauet af kreatin i kroppen ved lige.

Mit spørgsmål er som følger:

Som jeg har forstået det kører man kreatin kur således

Måned 1: 5-7 dage loading fase, 25 dage m. 2-5 gram

Måned 2: Pause

Måned 3: Som 1. Inkl. loading fase?

Måned 4: Pause

..etc..

Det jeg ikke kan finde ud af er, om man ved det givne eksempel har en loading fase i måned 3? Eller starter man bare med 2-5 gram om dagen, da man 1. måned havde en loading fase?

På forhånd tak, og jeg HAR brugt søgefunktionen.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ifølge mine egne erfaringer behøver du for det første ikke en loadingfase.

Derefter mener jeg ikke at du skal holde pause en måned men kun en uge, fjorten dage. Det skulle være rigeligt til at rense ud så du kan begynde igen.

Dette er baseret på mine egne trial/error forsøg med kreatin og virker optimalt i min krop. ;)

Mvh buc :santa2:

Edited by Buc
Link to comment
Share on other sites

Man behøver ikke en loadingfase, men hvorfor vente længere end højst nødvendigt før kreatindepoterne er fyldt?

Alle de steder jeg har læst om kreatin, der kører man mindst 2-3 mdr ON og 1 måned OFF. Jeg mener der er en af artiklerne her på mol hvor der står at man er 30-40 dage om at komme ned på "normal-niveau". Prøv selv og kig i dem. Til næste ON-fase skal du loade igen, hvis du vil have depoterne fyldt hurtigst muligt.

Men prøv selv at eksperimentere med hvornår du synes du mister effekten og det vil være passende med en pause.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share