Hypertrofi med sandsæk


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere,

På onsdag får jeg en sandsæk på ca. 50-60 kg, og så er planen, at jeg vil træne fullbody med den een dag om ugen ved siden af min alm. træning.

Jeg har ingen erfaring med sandsækstræning, og har som udgangspunkt kun denne artikel at få ud fra. http://www.motion-online.dk/sandsaek1.htm. Jeg snupper også MILO's træningsprogram til at starte med.

Jeg vil nu høre;

1. Kan jeg forvente samme hypertrofi med sandsæktræningen kontra alm. basis-øvelses træning (squat, dødløft, bænk)?

2. Hvor god er bænkpres fra gulv med en sandsæk til at træne bryst?

3. Kan jeg få en god all-around træning med sandsækken, eller glemmes nogle muskelgrupper?

4. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. træningen? Jeg tænker på specielt gode øvesler man *skal* have med, et øget skadepotentialet etc?

5. Kender I andre sider/artikler m. sandsæktræning?

Hilsen

Hr. Kirchebrandt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

hej hr. K

"næsten" uanset hvor stærk du er vil jeg sige at en sæk på 50-60 kg er for tung at starte med........grebet vil ofte være en begrænsende faktor for træningen ;) jeg taler af erfaring...

1) du kan sandsynligvis squatte, dødløfte og bænke mere end 60 kg - så nej. Til gengæld er sandsækken rigtigt god til noget cardio/styrketræningskombinationstræning + det et funktionel træning så det batter....

2) den er da okay - igen du kan ikke få så mange kg på, alternativt kan du køre pushups med sækken på ryggen.

3) du kan få en fantastisk all-round træning med sandsækken......det er bare et spørgsmål om lidt fantasi

4) sandsæk træning er uhyggeligt krævende iforh. til grebet......

5) ikke lige umiddelbart

mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, Jay.

Det er så i morgen, jeg skal ud og fylde den op. Jeg har tænkt på, at fylde flere små poser á 10kg op og derefter lægge dem ned i den store sæk. Tænkte, at det ville gøre justeringen af vægten noget lettere + plus at jeg kunne have en sne kilo stående til opfyldning senere, hvor jeg er blevet stærkere.

Rent praktisk har jeg tænkt mig at fylde sandet i dobbelte plastposer, der lukkes med en strips og omvikles med malertape. Poserne ryger ned i sandsækken, der lukkes til med stripes og tape.

Nogen kommentarer mht. det?

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

God ide.

Hvis de mindre poser bliver fyldt for meget tror jeg dog du kan risikere at sækken bliver for stiv i det, og ikke sætter helt så store krav til stabilitet osv. Sandet skal jo gerne kunne bevæge sig inden i sækken.

Hvad er det præcis for nogle poser du havde tænkt at bruge? 10 kg er alligevel en del for en plastikpose.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hr. K

Hvis du skifter malertapen ud med gaffer-tape synes jeg det er en hel fin ide.....

Da jeg lavede min sæk fyldte jeg en dobbelt sort sæk med sand og lukkede med strips plus gaffertape - det virkede fint og den har aldrig lækket så meget som et gram sand......den blev desværre nok lige lidt for tung ;)

mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Hej igen ...

Ville bare lige sige, at jeg har fået sækken på 50.3 kg. Er du sindssyg den er tung :smashtard:

Pulsen kommer helt op at ringe bare jeg får sækken i favnen, og går lidt rundt med den.

Tror godt jeg kan skyde en hvid pind efter bend-over-rows og curls med sækken

Det skal nok blive en kamp på liv og død og squatte med den.

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

hehe......   ;)

Ja ja ... men lad os nu se. Jeg starter bare med Zercher-løft, og så ser vi, hvornår jeg får overskud til at lave andet. Men det er fandme hævi-metal træning. B)

Måske skulle jeg starte en sandsække-log?

Hr. Kirchebrandt :chicken:

hvor har du fået sandsækken fra???

ville være genialt med en sandsæk log

Link to comment
Share on other sites

www.417armyvarer.dk har:

8870.jpg

På lager

Varenummer: 8870

Sandsæk, nylon, pakke med 10 sække

 

Sandsæk i nylon. Beregnet til 10-12 kg. Str. ca. 60 x 35 cm. Assorterede farver. Leveres i pakker a´10 stk.

8871.jpg

På lager

Varenummer: 8871

Sandsæk, jute. Pakke m. 10 stk.

 

Sandsæk i khakifarvet jute. Beregnet til 10-12 kg. Str. ca. 60 x 30 cm. Leveres i pakker med 10 stk.

Ugens juletilbud: 10 sandsække i enten nylon eller jute (?) kun kr. 50,- - til manden som har (næsten) alt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share