Sidste del af HST


TranceT
 Share

Recommended Posts

Hey :)

Jeg skal igang med de sidste 4 uger af min HST træning på mandag (alle øvelser 5 rep pr sæt), og jeg ville høre om jeg rammer de forskellige muskelgrupper nok? :)

Bend over Rowing - 2*5

Dødsløft - 3*5

Squat - 2*5

Bænkpres - 3*5

Hase curl - 3*5

Knæ-extensioner - 3*5

DB press, skrå - 1*5

SkulderLaterals - 2*5

Triceps, kickbacks - 2*5

Bicepscurl (DB) - 3*5

Crunches - 3*20

På forhånd tak :)

Og en rigtig god jul til alle :xmas:

Link to comment
Share on other sites

MERE end rigelig!

Du mangler dog chinups og lægtræning.

Ahh, takker for svaret :xmas:

Well, det med chinups og lægtræning er rigtig nok. Jeg træner dog hjemme, og har ikke lige umiddelbart udstyret til det :(

Har dog set at man vidst nok kunne træne læggen ved at stille sig op på en kasse, eller andet der hæver en over gulvet, tage en håndvægt i hånden, og så stå ude på kanten og hhv. løfte sin egen krop + håndvægt vha. læggen (rykke op og ned mens man står lidt udover kanten med hæl) - er dette mon effektivt nok? :unsure:

Chinups har jeg ikke lige nogen løsning på - overvejede at bruge 2 stole, men tror ikke helt de er stabile nok :tongue:

Link to comment
Share on other sites

MERE end rigelig!

Du mangler dog chinups og lægtræning.

Ahh, takker for svaret :xmas:

Well, det med chinups og lægtræning er rigtig nok. Jeg træner dog hjemme, og har ikke lige umiddelbart udstyret til det :(

Har dog set at man vidst nok kunne træne læggen ved at stille sig op på en kasse, eller andet der hæver en over gulvet, tage en håndvægt i hånden, og så stå ude på kanten og hhv. løfte sin egen krop + håndvægt vha. læggen (rykke op og ned mens man står lidt udover kanten med hæl) - er dette mon effektivt nok? :unsure:

Chinups har jeg ikke lige nogen løsning på - overvejede at bruge 2 stole, men tror ikke helt de er stabile nok :tongue:

Kan du ikke bare sætte en rippe op? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Har dog set at man vidst nok kunne træne læggen ved at stille sig op på en kasse, eller andet der hæver en over gulvet, tage en håndvægt i hånden, og så stå ude på kanten og hhv. løfte sin egen krop + håndvægt vha. læggen (rykke op og ned mens man står lidt udover kanten med hæl) - er dette mon effektivt nok? :unsure:

Det er en glimrende øvelse, brug du bare den :)

http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastro...gCalfRaise.html

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at tage 3 sæt, hvilket jeg også vil tro du sagtens kan gøre.

Ellers kan du læse lidt her om lægtræning http://www.bodybuilding.com/fun/greatcalves.htm

Oki c",)

Takker for linket :D

Du bør placerer squat før dødløft og rows i programet.

Jaeh, men det passer så godt ind i programmet hvis det ligger der ;]

Problemet er at jeg ikke har et squat-stativ, så skal passende hive stangen op og hovedet og langsomt sænke den ned på skuldrene :p passer så med at jeg kan droppe den af på træningsbænken ;]

dette resulterer i at jeg kan have pinligt lidt vægt på, og ikke rigtig kan tage mere end 1 sæt :angry: meeeen må fikse et eller andet, da det jo ikke holder en meter :chicken:

Kunne godt bruge et venligt råd, hvis der er en der ved hvordan man fikser et billigt squat-stativ :p

Men tak for rådet da :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Haha Dødsløft :P.. Så farligt er det altså heller ikke ;)

Men det ser udemærket ud.. Forstår bare ikke helt hvorfor du har taget et par isolationsøvelser som kick backs, hase curl og knæ ekstentioner.. Kunne sagtens blive erstattet med noget mere brugbart.. ;) Ellers kører jeg noget i stil med det samme, har dog PT ikke noget vildt træning til stængerne, da de træner til en pause..

Mit er som følgende:

Dødløft

Bendover Rows

Bænkpres

Chinups

Skrå DB press (En sikker vinder i et HST program :D)

DB Military

Dips

Lateral Raise

Barbell Curl

Crunches

Og det er rigtig dejligt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share