Cykling


Kim S
 Share

Recommended Posts

Så næmer tiden sig hvor jeg skal op på motionscyklen igen. Jeg læste i den forbindelse en interessant artikel om emnet :

Istedetfor at starte op langsomt for derefter gradvist at øge belastningen (bakkeprofilen) kan det ifølge artiklen bedre betale sig fedtforbrændingsmæssigt at starte med høj belastning med samme (efter kort opvarmning) og derefter skrue ned for bluset.

Det forbrugte antal kalorier vil totalt være ens - men ved sidst nævnte metode vil 25% mere af de forbrugte kalorier være sket fra fedt.

Det er nyt for mig - men mon det er korrekt ?

Kim S

PS. artiklen er vedhæftet.

Klik her : On The Order Of Fat Loss

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Naaaaaa, Kim S du har været for lang tid på MOL til at spørge om noget sådant elementært ikke-forstået-pointe ting. Er det en jule-sjover? :tongue:

Ha, ha - jammen, det er jo agurketid her i kondi forumet, så nogen skal jo finde på noget :lol:

Indrømmet - artiklens konklusion er jo i større eller mindre grad bygget op omkring den omdiskuteret "fedtforbrændingszone" - men seriøst - det undrer mig at videnskabsmænd fra Trenton i New Jersey kan komme til disse resultater ?!

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Nu kom jeg lige til at tænke på en ting.

Vi er da enige om at når man ligger i fedtforbrændingszonen er der mest fedt der bruges som brændstof, ikk?

Kan det så ikke lade sig gøre at tabe sit fedt med et mindre kalorieunderskud, evt. neutral energibalance, på den måde, fremfor -500kcal metoden?

Neutral energibalance = ingen skift i vægt. Du taber dig selvfølgelig også ved et energiunderskud på f.eks 100 Kcal - det tager så bare lige ca 70 dage at tabe 1 kg...

Du kan forbrænde nok så mange gram fedt af på cyklen, hvis du indtager tilsvarende mængde i Kcal - så sker der ikke noget med dujn vægt.

Når du er i "fedforbrændingszonen" så er dit stofskifte så lidt højerer end i hvile, at det næsten kan være ligemeget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share