Træningsprogram (dumbells only)


Zoater
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder her og stykker et fullbody program sammen, har besluttet mig for at begynde at træne rimelig seriøst. Jeg træner mest for masse, så vægten skal ligges der

Jeg har kun adgang til hjemmetræning med 2 dumbells a 18 kg per styk! Hvilket pt skulle være nok. :unsure:

Jeg vil meget gerne havde hjælp til at lave et godt program for mig, her er hvad jeg er kommet op med ind til videre:

3 x træning om ugen

Øvelse x sæt x rep x kg

Shoulder Press x 2 x 7 x 18

Upright Row x 1 x 15 x 10

Rear Lateral Raise 1 x 15 x 7

Incline Curl x 2 x 8 x 15

Triceps Extension 1 x 15 x 18

Wrist Curl 1 x 15 x 10

Shrug 2 x 8 x 18

Lying Row 1 x 12 x 18

Straight Leg Deadlift 1 x 15 x ?

Fly 1 x 8 x 12

Bench Press 2 x 8 x 18

Squat 2 x 15 x 18

Edited by Zoater
Link to comment
Share on other sites

Nogle af øvelserne f.eks. Squat er 2 x dumbells a 18 kg jo ikke særlig meget, derfor prøver jeg at gå lidt op i reps for at dække de manglen kg, er dette ikke at foretrække?

I nogle af de andre øvelser har du nok ret, men jeg er som sagt meget nybegynder på dette felt, så hjælp er værdsat :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er på 15 reps eller derover, så begynder du at nærme dig udholdenhedstræning og ikke muskelopbyggende træning.

Jeg kan foreslå et-bens squat i stedet. Den kræver lidt balancetræning, men i starten vil kropsvægten alene være rigelig belastning, og evt kan man støtte sig til noget hvis balancen kniber.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share