Roning


teddy
 Share

Recommended Posts

Vi har en i centeret på mit arbejde.

Har prøvet, men synes, det er enormt kedeligt at ro på den måde,

og bare se på displayet meter for meter...

Men det er også hårdt.

Det får rigtig pulsen op og gang i hele kroppen.

Det er uden tvivl en rigtig god romaskine,

og så er der en rigtig god brugsanvisning

med meget info om træning og puls.

Henning

Link to comment
Share on other sites

Hej Teddy

Jeg ror på C2-ergometer 5-6 gange om ugen.

Jeg har roet i godt 1½ år nu. For ca. 1 år siden fik jeg en korsbåndsskade, der gjorde, at jeg ikke længere kunne dyrke løb, som hidtil havde været min foretrukne motionsform. Roning i roergometer er meget skånsomt for knæene (og benene iøvrigt), så jeg har faktisk været i stand til at ro stort set siden jeg lagde krykkerne fra mig.

Jeg blev opereret i knæet for ca. 20 dage siden, og på 13. dagen fik jeg ok til roning fra lægen, og har siden roet dagligt med relativt høj intensitet og uden nogen former for gener i knæet.

Ved rotræning opnås træning af overkroppen, som man oftest savner ved løb. Du skal dog ikke forvente, at du vil tage særligt meget muskelmasse på som følge af roning.

C2-ergometret er endvidere særdeles velegnet til intervaltrænig og lign., idet den påmonterede ro-computer giver rigtigt gode muligheder for at overvåge intensitet og kadance mv.

Yderligere informationer kan du finde et hav af steder på internettet, men prøv f.eks.

www.concept2.co.uk

Andreas B

Link to comment
Share on other sites

Hej Teddy

Jeg ror på C2-ergometer 5-6 gange om ugen.

Jeg har roet i godt 1½ år nu. For ca. 1 år siden fik jeg en korsbåndsskade, der gjorde, at jeg ikke længere kunne dyrke løb, som hidtil havde været min foretrukne motionsform. Roning i roergometer er meget skånsomt for knæene (og benene iøvrigt), så jeg har faktisk været i stand til at ro stort set siden jeg lagde krykkerne fra mig.

Jeg blev opereret i knæet for ca. 20 dage siden, og på 13. dagen fik jeg ok til roning fra lægen, og har siden roet dagligt med relativt høj intensitet og uden nogen former for gener i knæet.

Ved rotræning opnås træning af overkroppen, som man oftest savner ved løb. Du skal dog ikke forvente, at du vil tage særligt meget muskelmasse på som følge af roning.

C2-ergometret er endvidere særdeles velegnet til intervaltrænig og lign., idet den påmonterede ro-computer giver rigtigt gode muligheder for at overvåge intensitet og kadance mv.

Yderligere informationer kan du finde et hav af steder på internettet, men prøv f.eks.

www.concept2.co.uk

Andreas B

havde heller ikk forestillet mig noget voldsomt muskel øgning af det, men lidt tror jeg måske godt kan lade sig gøre.. men form mæssigt tror jeg den er genial, du bruger hele kroppen og bruger en ordentlig spand kalorier

Link to comment
Share on other sites

CII er et fremragende træningsredskab. Jeg havde et selv i en periode - og det er træning der rykker. For mig blev det for kedeligt -. efter jeg først havde prøvet spinning. Men nøgtern set - så er CII et bedre træningsredskab.

Der er også god information at hente om træningsprogrammer mv. at hente hos den danske importør, på www.modestsport.dk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
hej er der nogle her som roer på en koncept 2 romaskine og hvor tit???

Hvad resultater har i fået ud af det`????

Og evt nogle gode artikler og eller råd

Hej,

Roer ca. 3 gange om ugen på sådan én, kombineret med lidt let løb ind i mellem.

Den er genial til at få formen lidt op.. betragter ikke mig selv som hardcore endnu, men har just roet mit første halv-marathon.... :bigsmile:

Problemet, som nævnt, er at holde motivationen - det er ikke skide fedt at stirre ind i tallene hele tiden... så jeg kaster gerne håndklædet over displayet, og hører musik.

Det gik lidt ud over knæene.. men det skyldtes nok lige så meget den lange distance..

Mit bedste råd, er at komme igang og se om det er noget for dig.. og så ikke lade dig skræmme at at det er meget hårdt, indtil man kender sit niveau.. for tag ikke fejl, pulsen kan nå nye højder med en C2 ;)

..Søren

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ja roning giver godt.. gør det selv 2-3 gange om ugen ved siden af løb og fodbold... og kan jo kun give ret.. det er sq kedligt at se de tal der.. så ind med noget musik, og tænk på nogle gode ting? jeg tænker så på mit cross, som jeg dyrker.. og så lever jeg mig ind i det.. og så for satan da.. så har man lige pludselig ro´et 3km uden at havde lagt mærke til det.. og så mangler man bare de sidste par km :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share