Program for 5 rep maks


Thomas B
 Share

Recommended Posts

I 2004 skal mit første træningsmål være at køre en 5´er med 130 kg i bænkpres. Jeg har tidligere gjort det, men det er efterhånden 4-5 år siden, og den gang trænede jeg et traditionelt 3 delt BB split. Den programstruktur jeg træner efter pt er jeg meget glad for, og den ser ud som følger:

1. dag

Squat 5x5 ca 75-80%

Bænkpres 5x2-3 ca 85%

CG Bænkpres 5x5 ca 80%

Bent laterals 3-4x12-10

Abs 3-5 sæt

2. dag

Dødløft 5x2-3 ca 75-85%

Pulldowns 4x6-10

BB eller cable rows 3x6-8

Curls 3-4 sæt

Abs 3-5 sæt

3. dag

Squat 5x2-3 ca 85%

Bænkpres 5x5 ca 75-80%

Laterals 3-4 sæt

Pushdown 3-4 sæt

Abs 3-5 sæt

Intensitets angivelserne er estimerede, og der er pt ingen fastlagt progression i intensiteten, men det kunne jeg godt tænke mig at få, og dermed kommer jeg til mit spørgsmål :) :

Er der nogen der har en idé til en progression i bænkpres, når målet er at opnå maksimal 5 rep styrke?

Jeg vil som sagt gerne holde fast i min nuværenden træningsstruktur, hvilket vil sige 3 pas om ugen, heraf 2 med bænkpres. Af hensyn gamle skulder- og albueskader vil jeg ikke træne bænkpres oftere end 2 gange om ugen.

Håber på nogle spændende forslag :)

ps. pt kører jeg en 3´er på 130 kg, men de sidste reps op til en 5´er ved jeg erfaringsmæssigt, at der skal kæmpes meget hårdt for :dead:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share