Spg til SaintPauli??


keyser
 Share

Recommended Posts

Guest Voravong

SaintPauli-> Hvordan træner du maven. Foregår det efter samme pyramideprincip, eller....

Når man kigger i din log, så svinger dit rep/sæt-antal rigtig meget. Hvordan kan det være? Er 8-6-4 i 3 sæt kun retningsgivende, og så ellers efter dagsform - eller hvordan???

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

SaintPauli-> Hvordan træner du maven. Foregår det efter samme pyramideprincip, eller....
Nej ingen pyramide her. Det foregår i pauserne mellem Biceps træningen. Jeg kører kun 2 øvelser. Bench Crunch og Reverse Bench Crunch. Og bruger ALDRIG vægte. Er meget opmærksom på ikke at bygge på størrelsen af mine obliques. Er lige begyndt med at eksperimentere med træningen af transversus abdominus (de indre mavemuskler).

Med hensyn til mavemuskler skal det dog siges, at jeg ABSolut ikke har "store" mavemuskler. Selve hakkene er ikke særligt dybe, hvilket nok skyldes at jeg ikke træner med vægte. Hvor tydelige de er afhænger af kosten.

Når man kigger i din log, så svinger dit rep/sæt-antal rigtig meget. Hvordan kan det være? Er 8-6-4 i 3 sæt kun retningsgivende, og så ellers efter dagsform - eller hvordan???

Ja 8-6-4 er kun retnings givende. Og ja det afhænger meget af dagsform.

Sidst jeg kørte bænk var det f.eks. 9-7-3. Af gammel vane sætter jeg altid vægten op med 5 kg af gangen. Ud for den betragtning kan man jo faktisk sige, at det der vægten, og ikke antal gentagelser, der er det afgørende.

Eksempel:

Kører nu 95-100-105. Når 95 bliver ”for let” og 105 kommer op på 6 gentagelser så skifter jeg vægtene ud med 100-105-110.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Tak for svarene Saint...

Har du ikke problemer med nedre del af ryggen. Den bliver jo faktisk kun ramt statisk ved bent over rows??? Eller ligger du dødløft eller lign. ind i programmet.

Beklager "forhøret", men er så frygtelig nysgerrig af natur, og dit program så spændende ud...

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke problemer med nedre del af ryggen. Den bliver jo faktisk kun ramt statisk ved bent over rows??? Eller ligger du dødløft eller lign. ind i programmet.
Squat går nu også pænt i den nedre del af ryggen. ;)
Beklager "forhøret", men er så frygtelig nysgerrig af natur, og dit program så spændende ud... 

Det gør skam ikke noget. Vil altid gerne hjælpe. Den her slags spørgsmål hører dog mere til i logbøgerne, så hvis du har flere spørgsmål så skriv dem venligst i min logbog. Jeg svarer gerne.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share