Bliv forsøgsperson i Grønland


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Jeg har været der tre gange uden at blive spist, hvad gjorde jeg galt? :unsure:

'Pyt

Ja, det er jo ikke alle beskåret at blive spist af en isbjørn

Din fejl, pyt, er at du tilhører de 62% af besøgende der ikke bliver spist...

Men du har dog stadig chancen for at blive spiddet af en narhval under isfiskeri idet 8% af dem der ikke bliver spist af isbjørne tilgengæld får penetreret en fod eller mere af narhvaler mens de er optaget af den lille korkprop i hullet i isen :) ..

Link to comment
Share on other sites

Ja, min undskyldning for ikke at deltage er: Jeg tror ikke det ville hue mig at få taget muskelbiopsier :freaked:

Det vænner man sig til. Jeg har været forsøgsperson igennem mange år og har fået over 100 biopsier taget. Det er klart værre at få lagt arterie/vene katedre fordi man bliver så forbandet øm i lysken - specielt når det er een eller anden rookie der skal prøve for første gang :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Øv, er ikke gammel nok, - ellers kunne jeg godt finde på det!

Hey. Hessel... jeg er heller ikke helt gammel nok, men jeg skrev til Morten Z og spurgte om man kunne søeg alligevel. Det kunne man godt - aldersgrænsen var mest for at signalere en vis modenhed!

Jeg har søgt, men ikke hørt noget endnu... prøv dog at sende ansøgningen!!!!!! Man kan jo højest få et nej :)

Link to comment
Share on other sites

Det er muligvis mig, der er helt galt på den. Men helt ærligt, 10K er sg* da nada for 7 ugers arbejde, og det skal vel også betales skat af beløbet. Hvordan kan nogen overhovedet få det til at hænge sammen. Beløbet dækker vist kun de færrestes faste udgifter. Er der noget jeg har overset :blink:

Eller er MZ bare ude på at samle sig et koppel forsøgspersoner, der enten er flugt eller lottomillionærer???

Ziggymund :bike:

PS. Jeg har selv deltaget i en række forsøg over de sidste par år, og de har givet ca. 500 kr/time. Og havde der været tale om muskelbiopsier, så var de 100% sikkert ikke sluppet så billigt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er muligvis mig, der er helt galt på den. Men helt ærligt, 10K er sg* da nada for 7 ugers arbejde

Det er den forkerte måde at betragte det på. De 10.000 har intet med løn at gøre, men er blot en symbolsk svie-smerte kompensation. Hvis du selv skulle betale for at få en tur af den type ville det koste dig en bondegård.

Vi har fået mange ansøgninger så reelt er chancerne for at blive udvalgt ikke store. Der vil blive givet svar 1. feb.

Link to comment
Share on other sites

Det er den forkerte måde at betragte det på. De 10.000 har intet med løn at gøre, men er blot en symbolsk svie-smerte kompensation. Hvis du selv skulle betale for at få en tur af den type ville det koste dig en bondegård.

Hm, jeg er nu ikke sikker på at jeg er helt enig i din måde at betragte turen på, men lad nu det ligge ;)

God tur, og som en anden også var inde på længere oppe i tråden: Giv mig lige et praj, når noget lignende skal forgå på Hawaii :lol:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Det er den forkerte måde at betragte det på. De 10.000 har intet med løn at gøre, men er blot en symbolsk svie-smerte kompensation. Hvis du selv skulle betale for at få en tur af den type ville det koste dig en bondegård.

Hm, jeg er nu ikke sikker på at jeg er helt enig i din måde at betragte turen på, men lad nu det ligge ;)

En glorificering af turen hjælper jo på moralen. :)

Jeg ved ikke, hvor Z som Zorglub vil købe bondegårde henne, hvis du selv arrangerer turen, kan det godt gøres for menneskepenge. Der er jo ingen der siger, at du skal betale for guider hjemmefra. Uden for de dyre perioder, hvilket det her er, kan du komme langt ved at tale med de lokale blegansigter. Det dyreste er klart transporten, men man behøver ikke tage helt til Thule for at få sne, slædehunde, hvaler, bræer, indlandsis, snescootere, nordlys og "larmende" stilhed.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Slettet bruger

once in a lifetime, det kunne da være totalt fedt, at komme derop.

SÅ må man jo bare håbe at man har sat alarmen foran teltet godt nok op, så man ikke lige bliver spist af en isbjørn når man ligger og knalder brikker!!!!!

Men ja det er lang tid men hey har man ikke seks ugers selvvalgt kursus fra fagforeningen hvis man er arbejdsløs, og så 10000 kr for de sidste to uger vil da være fint!!!

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er ikke blevet det. :( Men jeg brugte laaaaaang tid på at udfylde et ansøgningsskema :blink:

Men det undrer mig, at folkene bag projektet ikke har gide skrive et afslag til mig. Det syntes jeg er det mindste man kan gøre. Det virker arrogant bare at lade som ingen ting :devil:

Men måske er der bare tale om en fejl i mit tilfælde. Håber at få en god forklaring på den manglende tilbagemelding fra folkene bag projektet det vil klæde dem og glæde mig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Men det undrer mig, at folkene bag projektet ikke har gide skrive et afslag til mig. Det syntes jeg er det mindste man kan gøre. Det virker arrogant bare at lade som ingen ting :devil:

Kig på hjemmesiden, de skriver at alle får svar, men at det kan tage lidt tid på grund af de mange ansøgere. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Det kan vi kun blive enige om Surfer. En mail havde været OK. Det er da også almindelig høflighed, man lige giver en tilbagemelding til de folk der har vist projektet interesse. Men mon ikke vi får en forklaring Surfer. Jeg ved da folkene bag projektet læser med i dette forum :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Så fandt jeg endelig det gamle emne - ønsker at bringe resultaterne til diskussion. Jeg kan desværre kun kommentere på, hvad jeg så i programmet, som jeg heldigvis fangede sidste del af i morges..

Men som det så ud, var konklusionen, at mitokondrierne VAR blevet bedre til at forbrænde fedt i arm/skulder muskulaturen, MEN at membranens permeabillitet for fedtet var for lav (uændret), og derved ikke gav mulighed for at oxidere dette i musklerne. Dette viste R værdierne i armcykeltets'ne.

Sådan forstod jeg det i hvert fald på programmet.

Ting der dog ikke blev kommenteret på, som jeg savnede, var om innuitternes (staves det sådan?) kost kunne have indflydelse på deres gode fedtforbrænding - det kunne jeg i hvert fald personligt forestille mig kunne være en faktor.

Derudover blev der nævnt at forsøget skulle foregå over længere tid hvis man ønskede at se en forandring i muskelmembranen. Kunne man evt ikke lave den slags forsøg på anden vis, jeg tænker her en rullestolsbruger der bruger armene hver dag i flere timer som vi andre bruger vores ben, måske kunne tænkes at have en relativ stor fedtforbrænding i arm/skulder muskulatur.

Håber nogle har fulgt programmet og har input, evt fra MZ selv, da jeg mener forsøget blev foretaget af Rigshospitalets forsker team.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share