Hvad synes i om det er program...?


Kejseren
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen...

Jeg er fornylig blevet præsenteret for et nyt program....! -Jeg har kun kørt det i en uges tid, men skal love for, at jeg kan mærke forskel fra mit gamle program...

-Er faktisk øm i det emste af kroppen dagen efter... (trods udstrækning osv.)

Hele grundlaget for programmet er, at man træner 6 dage i træk, så en dags pause, og så forfra...! <-- det syns jeg selv lyder lidt vildt.. (altså træning 6 dage i træk)

Der er desuden kun meget kort pause mellem sæts'ne... Og en træning varer højst 1½ time!

Har ikk papiret ved min side lige nu, så jeg skriver kun kort hvordan programmet ser ud...

Dag 1

Bryst

BP = 6-4-2 ---------- 6-4-2 ( betyder 1. sæt = 6 reps., 2. sæt = 4 reps. osv)

Flyes (håndvægte) = 6-6-20 -reps

Seated flyes = 1 x max -reps

Inc. BP (håndvægte) = 6-6-20 -reps

3 forskellige former for cable standing flyes = 5-10-20 -reps

Skulder

Leterals raises = 1 x 7 -reps

Leterals raises (cable) = 6-8 -reps

Upright rows = 5-10 -reps

Shoulder press = 6-8 -reps

Triceps

Pushdown = 1 x 7 -reps

French press = 1 x 7 -reps

Triceps extension (cable) = 1 x20 -reps

Dips (weighted) = 5-10-20 -reps

Lige mave

Chrunches = 15-16-17 -reps

Cable chrunches = 15-16-17 -reps

I kan få de andre dage senere, men nu har i set princippet i det nye program...

-får en god ordens skyld:

dag 2 = (øvre)ryg, biceps, skråmave

dag 3 = lår, læg, (nedre)ryg

Jeg håber i har dannet jer en nuanceret billede af dette program... -nu er det så, at jeg meget gerne vil have lidt respons...

-men KUN hvis i har noget fornuftigt at sige... (og ved hvad i taler om)..!

mvh. Kejseren

Edited by Kejseren
Link to comment
Share on other sites

-men KUN hvis i har noget fornuftigt at sige... (og ved hvad i taler om)..!
Det er der ingen garanti for, men jeg skal dog lade være med at fjolle for meget rundt. :)
Hele grundlaget for programmet er, at man træner 6 dage i træk, så en dags pause, og så forfra...! <-- det syns jeg selv lyder lidt vildt.. (altså træning 6 dage i træk)

Var det det er et 2 split ville det være for meget. Det her program er derimod et 3 split med ben og bryst/bicep på hver sine dage, kan derfor sagtens lade sig gøre. Jeg ville dog nok selv overveje hvor meget tid der bruges på træning (Siger ham der sidder på dette forum hele natten:))

Jeg er fornylig blevet præsenteret for et nyt program....! -Jeg har kun kørt det i en uges tid, men skal love for, at jeg kan mærke forskel fra mit gamle program...

-Er faktisk øm i det emste af kroppen dagen efter...

Du vil ofte mærke ømhed i musklerne hvis du skifter program eller begynder at køre øvelser du ikke er vant til.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Var det det er et 2 split ville det være for meget

Det kan nu også sagtens lade sig gøre med et 2-split. Det handler blot om en fornuftig distribuering af workloaden og ikke om en generel lovmæssighed, der tilsiger, at man ikke kan træne 6 dage om ugen i et 2split.

For det kan man sagtens, og det er præcis sådan et program, som jeg ville træne (nu er jeg jo også HST-freak :bigsmile: ), hvis jeg da gad at bruge 6 dage ugentligt på træning.

Link to comment
Share on other sites

Det kan nu også sagtens lade sig gøre med et 2-split. Det handler blot om en fornuftig distribuering af workloaden

Ups, ja øh. :)

Det er faktisk korrekt. Jeg gik dog ud fra det nævnte program. ;)

Skal et 2 split kunne køres 6 dage om ugen skal workloaden være meget lav.

Kan selv nemt komme til at overreache ved at køre mit 2 split 4 gange om ugen i mere end 1 måned uden at tage en dag ud af træningen.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik dog ud fra det nævnte program.
Achraa. Ja ok, men jeg tror sgu nu godt at jeg ville kunne tage det B) :tongue:
Skal et 2 split kunne køres 6 dage om ugen skal workloaden være meget lav.

Der er jeg ikke helt enig og lav i forhold til hvad? Den ville selvfølgelig bliver lavere per træningsgang, end hvis man kun trænede 4 gange ugentligt, men mon ikke, at den samlede volume ville kunne gøres højere ved at træne 6 dage i stedet for 4, hvorved man så har mulighed for at distribuere workloaden på flere dage, og derved samlet set få en større volumen ind per uge.

Jeg tror, at jeg ville, ved at fordoble antallet af træningsgange ugentligt fra 3 til 6 ville kunne øge min volumen med 50%. Det er dog et bare et lidt vildt skud i tågen, da jeg endnu ikke har prøvet det.

Det må sgu blive, når jeg, som du selv siger, ikke længere har et liv ;)

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Skal et 2 split kunne køres 6 dage om ugen skal workloaden være meget lav.

Lige præcist! Men er det bare mig, eller ser det ud som om man har brugt splitet til at fylde endnu mere træning på (13 sæt alene på bryst!?). Umidelbart ville jeg passe på med det program. Kejser, du skal huske på, at det ikke kun er de enkelte muskler der skal restituerer, men også resten af "systemet". Træner du 1½ time på fuld knald hver dag 6 dage om ugen, bliver du sandsynligvis rimeligt hurtigt overreached, uanset hvor lang tids hvile de enkelte muskelgrupper får. Tager du ikke en slapper (Strategic deconditioning), resikerer du at blive overtrænet. Prøv at læse lidt om teorien bag HST og DFHT, så vil du sandsynligvis kunne sammensætte noget bedre selv.

Link to comment
Share on other sites

Det er der ingen garanti for, men jeg skal dog lade være med at fjolle for meget rundt. :)

Hehe, beskeden var nu ikke lige rettet imod dig...! -mere til de uvidende... :bigsmile:

Tak for svarene, men har ikk fået helt svaret på mit spørgsmål...

-Det er nok mest de meget svingende antal reps., som jeg finder mærkværdige...

eks. flyes = 6-6-20... 6 reps. er jo helt normalt, men 20 reps. er da temmelig meget...

-når man tager de 3 sæt, er man helt færdig.. (på den gode måde)

-kunne dette program evt. være en kombination af både styrke, masse og udholdenhed???

-I finder ikke antal sæt og reps. mærkværdige...??

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Jo, poster gerne resten, men det må du have til gode lidt endnu...!  :)

-men skal nok poste det hele...!

Det lyder godt...det kunne være spændende selv at prøve det, bare for forandringens skyld...

Hvad mener du forresten med "seated flyes"....incline???

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share