Udstrækning


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Hej der

Jeg kom til at tænke på, at der efterhånden er mange ting som man før tog for givet at det var rigtigt, som man nu stiller spørgsmålstegn ved. F.eks kost-pyramiden, o.s.v.

Er det egenligt 'endeligt' bevist at det er sund/godt for kroppen at blive strukket ud ?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har haft ondt i min skulder i ca. et års tid og jeg vil ikke gøre det værre end det er i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Udstrækning er stadigt omdiskuteret! Men det skulle være sikkert og vist at du bliver mere smidig at at strække ud - Men der er delte meninger om gavnligheden at at være smidig. Hvor smidigheden "kommer fra" (nerver, muskler eller en kombination) diskuteres i øvrigt også lysitigt.

Jeg ved at der findes en "mirakellæge" (Per Gjeding, tror jeg han hedder) i Odense, som har hjulpet mange sportsstjerner (Kristain Pless, Allan Nielsen m.fl.) som på det kraftigste advarer mod ustrækning. I stedet laver han afslapningsøvelser; hvor man puster kraftigt ud samtidigt med at bevæger det relevante led.

Emnet har været diskuteret før på MOL; så prøv søgefunktionen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share