WSB


!diot
 Share

Recommended Posts

skal de andre hjælpeøvelser køres med en bestemt progression? .. eller er det er det bare at køre som man lige føler for på den dag?

Jeg har valgt i mit program at køre Jim Wendler variationen.. I JW variationen lægges der jo op til at man kun træner en bestemt hjælpeøvelse (til de 3 store) 1 uge af gangen, men som jeg har læst mig til, er det bedst at skifte dem ud hver 2-3 uge? .. hvordan kan man få dette til at hænge sammen rent volumenmæssigt?

Jim Wendler variation

Week 1 - 4x6 @ 65%

Week 2 - 3x6@ 70%

Week 3 - 3x6 @ 75%

Week 4 - 4x3 @ 80%

Week 5 - 3x2@ 85%

Week 6 - 2x1@ 90%

Link to comment
Share on other sites

I The Eight Keys, Part II Beskriver Dave Tate hvordan hans foretrukne rotationsmetoder mht. til RM og ME øvelser er bygget op. For den opmærksomme læser (for lige at komme med denne afskyelige amerikanske forfatterfloskel ;)) vil man se Dave Tate beskrive den såkaldte Wendler variation på ME øvelser -længe inden Wendler lavede sin, iøvrigt fine, artikel om dette ekstra volumen supplement.

Det lyder ikke som om du har helt styr på WSB begreberne. Læs nogle af artiklerne på EliteFTS, de vil give dig en glimrende introduktion til WSB systemet. Under deres FAQ ligger der nogle glimrende skabeloner for opbygningen af et typisk WSB træningsprogram.

Derudover er WSB ikke et system der er kendt for sin store volumen, men det betyder bestemt ikke at det ikke er hårdt nok :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share