Flotte biceps?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hej!

Hvis man som jeg, kun træner udelukkende pga. at få en markeret og flot krop (udseende), hvordan træner man så sine biceps bedst muligt så man får det bedste resultat?

Jeg træner mandag, onsdag og fredag. Indtil videre er det kun curls jeg kører.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Som Growing skriver kan man stille det lidt firkantet op.

Hvis musklerne skal være rigtig markerede, skal de ikke være omgivet af særlig meget fedt. Dette vil gøre, at din krop ser mere "skåret" ud. Dette vil der dog ikke være særlig meget sjov ved, hvis dine muskler ikke er særlig store. Derfor skal du optimere begge dele, men det er der bare et lille problem ved, man kan nemlig ikek gøre begge dele samtidigt.

For at gaine muskler (hypertrofi), skal du spise flere kcal end du forbrænder. Dette har dog den sideeffekt, at du smider lidt hvalpefedt på sidebenene.

For at tabe dig, skal du være i kcal underskud. Dette har dog den sideeffekt, at du ikke kan gaine særlig optimalt (hvis ikke ligefrem du mister!) musklemasse.

Derfor: Hvad er dit stadie nu? Har du en god portion muskelmasse? Eller skal du gaine lidt før du vælger at gå på diæt? Det må du gøre op med dig selv.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man som jeg, kun træner udelukkende pga. at få en markeret og flot krop (udseende), hvordan træner man så sine biceps bedst muligt så man får det bedste resultat?

Jeg træner mandag, onsdag og fredag. Indtil videre er det kun curls jeg kører.

Nu består kroppen af mere end biceps, så hvis du vil være stor og stærk, så skal du igang med store mltuledsøvelser som benbøjninger (squat), dødløft, chin-ups, bent-over rows, bænkpres og dips. Træner du hjemme eller i et center?

Link to comment
Share on other sites

Tabe mig skal jeg i hvert fald ikke. :) Jeg har bare holdt en pause på 8 mdr med at træne, så jeg har tabt mig 6 kg. Dvs. jeg vejer 67kg nu og er 185cm høj.

Jeg nåede aldrig rigtig at træne så jeg blev markeret ordentligt, men nu har jeg besluttet mig for at nu skal det sq være og nu skal jeg holde ved med træningen. Mit spørgsmål lyder så bare på hvordan jeg bedst muligt opnår pæne biceps?!

Jeg skal gaine først for jeg har ikke rigtig nogen muskelmasse.

Jeg træner på min skole, hvor der næsten er samme muligheder som i et lille center. Dvs. en 12 maskiner eller noget og så lidt løsevægte.

Tak for hjælpen :)

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Mit spørgsmål lyder så bare på hvordan jeg bedst muligt opnår pæne biceps?!

Jeg havde nu forventet at medlemmer fra "Player Logen" kom på banen ?!

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener når du skriver "pæne" biceps - I min verden er det biceps der i størrelse symetrisk passer til resten af kroppen.

Hvis du mener store biceps - underforstået store overarme - er det nødvendigt at træne andre muskelgrupper for at opnå denne effekt - specielt triceps, brachioradialis og deltoideus IMO. Træning af biceps alene vil virke kikset.

Men svar på spørgsmålet :

Biceps brachii kan opdeles i 2 mindre - biceps short head & biceps long head. Begge vil blive trænet ved f.eks BB curls med skulderbredt greb. Et smallere greb vil lægge mere effekt på biceps long head og et bredere greb på biceps short head. En EZ-bar kan med fordel benyttes.

Alternativt kan DB curls benyttes, hvor vægten roteres, så både biceps og brachialis rammes. Øvelsen startes med håndflader mod kroppen og drejes så de i toppen vender op som ved alm. curls.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kun vil træne biceps, så er curls fint. Jeg vil dog stadig råde dig til at træne resten af din krop, ellers bliver din krop "skæv".

Jeg træner selvfølgelig også resten af kroppen. Den skal jo være proportionel eller hvad man kan sige.

Resten af kroppen har jeg bare okay styr på, synes jeg, men kom bare til at tænke på om der var andre muligheder end kun curls.

Link to comment
Share on other sites

men kom bare til at tænke på om der var andre muligheder end kun curls.

Det er nok svært at komme udenom curls hvis vi taler effektiv biceps træning - men der er jo mange variationer at tage af :

Preacher curls

Hammer curls

Consentration curls

Barbell curls

Reverse curls

DB Curls

hertil kommer diverse kabeltræk af forskellig variation.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Insaniac>

Jeg gad ikke at læse noget af det ovenstående, så jeg håber ikke at jeg gentager noget som er sagt.

Hvis det er fordi du gerne vil have større og mere markerede arme, kunne du prøve at træne lidt mere triceps. Jeg kan se i din log, at du næsten hver gang du træner laver øvelserne barbell-curls og dumbell-curls. Og mere sjældent træner du triceps med "Lying Triceps Extension", måske skulle du køre lidt mere triceps end du gør. Også fordi triceps udgør 2/3 af armen. Jeg har hørt at det skulle være en god ide, at have en tung arm øvelse opfuldt af en lettere/mindre, en støtte øvelse om du vil.

Edited by Basanal
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share