Runners High


Diddley
 Share

Recommended Posts

På aftenens tur oplevede jeg noget der vanskeligt kan have været andet end Runners High/endorfin rush/løber-orgasme......

Efter 5km. løb der en varm strøm gennem kroppen, jeg fik en fornemmelse af at svæve og følte at jeg kunne løbe for evigt. Det hele varede kun 300-500m, så var det ovre. Men, fedt var det :)

Hvor mange oplever noget tilsvarende, og hvor ofte ?

Og nej, jeg havde ikke røget sjove svampe inden jeg tog afsted :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kender oplevelse fra spinningcyklen og fra raceren. Jeg skal dog 20-25 minutter ind i en time, hvor der arbejde med lange kontinuerlige serier før det optræder til spinning - eller på en landevejstur på lange lige stykker. Fed ting!

Link to comment
Share on other sites

Yo' Diddley!!

Jeg har prøvet det et par gange - men først efter ca. 45min. i høj intensitet & aldrig på løbeture under 10km... Du må ha' givet den én over frakken!!??? :firebounce::w00t:

En top fornemmelse som, i mit tilfælde, kan vare op til ca. 15min efter endt træning. Det er desværre en stund siden jeg har løbet 10+, da jeg pt. styrketræner for masse (jeg skrumper ind af at løbe langt)..

Go get it - endorphin junkie ;)

Link to comment
Share on other sites

Hov, hov - endorfinjunkien, det er altså mig!

Mine oplevelser svarer i øvrigt fuldstændig til vertigos - man skal så langt ind i en intensiv løbetur, at trætheden normalt ville begynde at indfinde sig - men pludselig sker der altså det modsatte, uden at man selv kan forklare det eller forudsige det.

Desværre sker det alt for sjældent - seneste gang for mig var vel ved Holger Danske halvmarathon i 1999, hvor jeg ved 17 km lå en smule bedre end min planlagte tid - og pludselig blev klar over, at jeg var i "zonen"! Jeg dumpede min kilometertid med 30 sekunder de sidste 4 km og ønskede i virkeligheden, at løbet havde været noget længere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har det ca. hver anden gang når jeg spinner - det er nærmest hovedårsagen til at jeg cykler, for det er _meget_ stærkt vanedannende.. man bliver rastløs, irriteret og får små rystelser på hænderne ved for meget afsavn.. det er faktisk lidt skræmmende.. men superfedt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet det for alvor EN gang! Jeg var i RIGTIG skod humør, da jeg en frostkold aften i november begav mig ud på en løbe tur. Da jeg havde løbet omkring 10 km fik jeg den vildeste fornemmelse i hele kroppen. ligesom en lykkefølelse og varme der strømmede fra hjernen og ned igennem ryggen - følelsen er faktisk ubeskrivelig!! Resten af turen var legende let og jeg følte det som om jeg bare kunne blive ved med at løbe :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet det nogen få gange.

Efter endt slankeur efter 1. G., hvor jeg løbetrænede som en sindsyg, så var jeg i kanonform. Den eneste i gymnasiet der kunne holde trit med mig, var en der var på b-holdet i atletik på 10 km'en (mener han som 17 årig løb på ca. 31 min).

Der kunne jeg løbe så hurtigt jeg ønskede og stadig nyde løbningen.

"Ruset" prøvede jeg et par gange. Specielt når jeg rykkede fra nogen der året inden havde sat mig eftertrykkeligt efter bare 100 m.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share