Vurdering af løbetider ala Wilks?


Morten D
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at løbe lidt igen, og så kom jeg til at tænke på, om der findes en form for skala/beregningsmodel/vurderingstabel/Lillebrorost, hvor man kan få vurderet sin løbetid i forhold til køn, alder, vægt, overbid osv.?

...altså en pendant til Wilks indenfor styrkeløft.

Edited by Los
Link to comment
Share on other sites

Ok Los. Begrænsningen ligger i at der kun måles indenfor de mest kendte konkurrencedecipliner. Som 5 km. 10 km, halv marathon, marathon, samt de samme distancer i miles.

Er du i aldersgruppen 20-34 år og kan du f.eks. løbe en 5 km. på 25.56 min er du en "Basic competitor" Dvs. Jeg citere: "This is the majority of the runners in the middle of the pack. This performance standard us achieveble by most runners willing to train diligently and wisely. Over, time with proper training this runner be be able to move up to the next category.

Løber man i din aldersgruppe langsomere end 25.56 min. på en 5 km. er man i kategorien Novice and Intermediate competitors.

Semi-elite som er i den anden ende af performance skalaen er på 15.15 min for en 5 km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share