viking protein


keyser
 Share

Recommended Posts

Er der i øvrigt ikke noget med at hvis man ryster sådan en bøtte med pulver længe nok, så kommer eventuelle større objekter op til overfladen? Du skal bare sørge for at toppen vender op - og låget er skruet GODT på :tongue:

Det er noget jeg så på Discovery en gang :lol:

Link to comment
Share on other sites

:o

Jeg tror du har bevæget du ud på et sidespor.. :lol:

Jeg ser selv en del Discovery, men ovennævnte program, har jeg desværre misset..

Hvis du skulle have optaget det, så betaler jeg gerne en mindre formue for en kopi, for det må man da bare se... hehe

men takker for kamp gejsten

Keyser

Link to comment
Share on other sites

:lol: Jeg ved det.

Men det var sgu' reelt nok. De illustrerede det bl.a. ved at tage en gennemsigtig cylinder (ca 3cm i diameter og 20-30 cm lang). Inde i denne cylinder var en masse finkornet sand, en metalkugle på cirka 2cm i diameter og lidt luft. Metalkuglen var i den ene ende af cylinderen og opgaven var at få kuglen hen til den anden ende. Den eneste måde dette kunne lade sig gøre på, var ved at vende den ende kuglen skulle hen til opad AND THEN SHAKE THAT GROOVE THING :lol:

De viste det også med en bøtte nødder af forskellig størrelse, hvor de største kom øverst hvis man rystede den først. Og der var nogle fine nærbilleder hvor man kunne se hvordan partiklerne bevægede sig under rystning.

I samme program fandt de også forklaringen på hvorfor kaffepletter bliver tydeligst ude i kanten :blink:

Link to comment
Share on other sites

Den er god nok. Jeg bruger selv tricket når jeg hakker mandler til vanillekranse. Ryst lidt og de store stykker flyder ovenpå. Jeg antager det er fordi de vejer mindre da der er mere luft imellem end de små stykker der ligger kompakt.

Om den går med måleskeer er jeg ikke helt sikker på (plast og proteinpulver kunne selvfølgelig godt have samme massefylde, meen); mine skeer plejer at gemme sig umiddelbart under overfladen.

Link to comment
Share on other sites

Er der i øvrigt ikke noget med at hvis man ryster sådan en bøtte med pulver længe nok, så kommer eventuelle større objekter op til overfladen? Du skal bare sørge for at toppen vender op - og låget er skruet GODT på 

Jeps - når det store objekt bliver rystet sammen med fx sand/pulver vil pulveret løbe ned i hulrummet som skabes ved at det store objekt flyttes og derved skubbe det opad.

Et andet eksempel er hvordan sten kommer op til overfladen på steder hvor der forekommer frost i jorden.

Link to comment
Share on other sites

Det er derfor al seriøs madlavning er baseret på vægt. :)

Til den manglende plastikske, så brug et decilitermål i stedet, det skulle være det samme mål for "scoop" med mindre de har lavet "scoop" om. ;)

Det oprindelig "scoop" er til is og har intet med dl at gøre. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share