Alternativ program avanceret


kenose
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har gennemført ovenstående program med gode resultater. 10 kg i bænk, 15 i død osv. Nu skal jeg til at cutte lidt, så er der nogen der har et program liggende som passer til dette? Jeg skal æde konstant hvis jeg skal træne seriøst uden at blive syg. Så et program der som minimum gør at jeg ikke går ned i styrke og alligevel ikke er så hårdt at jeg skal æde mad 24/7.

Nogen forslag? eventuelt TJ med en lille lækkert vinter/forårsprogram jeg kan hygge mig lidt med?

Har tænkt lidt over en anden ting...hvad er alm at bænkpresse? altså vi kan jo ikke alle sammen tage 180 og køre 5 rep. og hvad er så alm. Åndsvagt spørgsmål, men hvornår kan man være glad :bigsmile: for sit løft? 90? 120? 150+? eller nogen meninger?

Kim

Link to comment
Share on other sites

Har tænkt lidt over en anden ting...hvad er alm at bænkpresse? altså vi kan jo ikke alle sammen tage 180 og køre 5 rep. og hvad er så alm. Åndsvagt spørgsmål, men hvornår kan man være glad  :bigsmile:  for sit løft? 90? 120? 150+? eller nogen meninger?

Kim

Man skal altid være glad fordi man er på vej, og ikke vente til man når et bestemt niveau,

for tænk hvis man ikke når det, så kan man resikere aldrig at blive glad.

Man skal være glad for sin træning fordi man har det godt med den,

og har det godt når man har trænet.

Og man er ikke i tvivl.

Når man har lavet en personlig rekord, så er man ekstra glad.

Hvad bænker du nu, og hvor længe har du trænet ?

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Jeg har gennemført ovenstående program med gode resultater. 10 kg i bænk, 15 i død osv. Nu skal jeg til at cutte lidt, så er der nogen der har et program liggende som passer til dette? Jeg skal æde konstant hvis jeg skal træne seriøst uden at blive syg. Så et program der som minimum gør at jeg ikke går ned i styrke og alligevel ikke er så hårdt at jeg skal æde mad 24/7

TJ's alternative hypertrofiprogram er udemærket til det du ønsker. Hypertrofipres strort nok til at mest muligt at mindske muskelmassetabet - og de neurale tilpasninger holdes nogenlunde ved lige.

Link to comment
Share on other sites

M.h.t. bænkpres max: Jeg trænede med omkring 3x15x50 i bænkpres for nogle år siden, og jeg var egentlig godt tilfreds, dels fordi jeg med 3x15 i fullbody program kunne tabe mig løbende, dels fordi jeg for længst havde opgivet at nå over 100 kg i bænkpres.

Så fandt jeg MOL, og nu kan jeg løfte 110 kg i bænkpres på alt andet end de allerdårligste dage, og mit tungeste (og grimmeste) løft er 117.5 kg.

Dengang var jeg tilfreds med at træne med omkring 50 kg, nu er jeg utilfreds med ikke at være steget nævneværdigt i bænkpres styrke sidste år.

Jeg tror, at jeg begynder at blive tilfreds igen, når jeg når over 125 kg i bænkpres, men jeg ved ikke om det bliver tilfældet.

Jeg vil selv forsøge at tabe mig mens jeg træner noget, der ligner begynder delen af TJ's alternativ hypertrofi de næste måneder.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Første gang det lykkedes mig at køre 1 sæt på 8 reps med 50 kg i bænkpres, var jeg stolt som en pave. I næste sæt var der kun kræfter til 7 og i tredie sæt 6 reps. Jeg blev noget så øm i bryst & tricep dagen derpå.

Det er 13½ år siden, men det dukker stadigvæk op i hovedet på mig en gang imellem. Det var en sand rus! Alle omkring en skulle høre om det.

Link to comment
Share on other sites

Jamen så tager jeg en runde af TJ´s mere...lækkert program der ikke kræver 1½ time i centret.

hehe kan huske da jeg for første gang kunne sætte en 25 kg skive på hver side og så fandme løfte lortet....en dag der bliver husket :bigsmile: også af de andre der træner der...ja de kunne vel ikke undgå at høre mig pruste, men hylet og hoppet da den kom op kunne vække en død :band:

Vil forresten gerne afsløre at man skal være mere end alm. påvirket af sin hårvækst på ryggen for at begive sig ind til en kosmetolog.....fy for satan hvor gjorde det ondt.! Og så er det heller ikke værre...men rart er det ikke!!!!!!

Hvad siger folket...skal man holde en lille pause på en uge inden man tager vanterne på igen??

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Når man kører den for avancerede løftere med 10 singles og 5 x 5,

kører man også 3 x 8 .

Hvordan beregner man startvægt i f.eks.

håndvægtscurl og Dumbbell skulderpres ?

Man kan ikke bare trække 2,5 kg fra pr. gang,

som i vægtstangs øvelserne,

for så skal jeg starte med ingenting.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Ja. Jeg synes det var trivielt i sin oprindelige udformning med 10-20 sæt a 5 reps med korte pauser, så jeg kørte hurtigt 2-4 øvelser a 5 sæt gange fem reps med korte pauser. Det var sjovt og gav gode gains i styrke.

Det var jo egentligt bare 5x5 i flere øvelser, men med så korte pauser at det ikke var for hårdt.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke bare trække 2,5 kg fra pr. gang,

som i vægtstangs øvelserne,

for så skal jeg starte med ingenting.

Man kunne lave et procent-system og så runde op og ned som i vægtstangsøvelserne, men proggressionen bliver selvfølgelig ikke lige så "smoothe" og hyppige i håndvægtsøvelserne som dem med vægtstang. I hvertfald ikke for os slapsvanse...... :)

Jeg valgte nu bare nogle vægte der føltes nemme i starten og så tager jeg proggressionen lidt på dagsformen.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share