Mit HST program


humseper
 Share

Recommended Posts

Mit program:

squat

læg (calf raise)

bænkpres

chinups

inc. bænkpres

bb row

military press

lateral raise

close grib benchpress

barbell curl

mave

1. sæt pr. øvelse i 15 rep ugerne.

2 sæt pr. øvelse i 10 rep. ugerne.

3 sæt pr. øvelse i 5 rep. ugerne.

dødløft trænes en gang om ugen 2*3 reps så tungt som muligt.

hvad synes i?

Er der noget der skal ændres?

især sæt antallet er jeg i tvivl om. Er 1 sæt i 15 rep ugerne nok?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville skifte close grib benchpress ud med dips... -ellers ser det fint ud!

-jeg synes , at når man hart kørt både bp, inc. bp og military, ville det være i overkanten med en øvelse til triceps, der ligner de nævnte så meget.. -ville bestemt fortrække dips.!

ps. antallet af sæt vil jeg ikk udtale mig om, da jeg ikk er sat fuldstæding ind i det.. ;)

Edited by Kejseren
Link to comment
Share on other sites

1 sæt i 15 rep ugerne, skal nok vise sig at være hårdt nok, så det tror jeg ik du ska bekymre dig så meget om.

Synes dog du har lidt en sjov blanding i rækkefølgen af øvelserne. Ville selv vælge, at træne squat, bænkpres, inc. bænk. chins, bb rows, military, lateral, close grib bp, barbell curl, læg, mave. Således du træner de store multi-joint øvelser før de små, men det er måske bare mig der foretrækker det sådan.

Ellers held og lykke med programmet :)

mvh.

Splint

Link to comment
Share on other sites

1 sæt i 15 rep ugerne, skal nok vise sig at være hårdt nok, så det tror jeg ik du ska bekymre dig så meget om.

Synes dog du har lidt en sjov blanding i rækkefølgen af øvelserne. Ville selv vælge, at træne squat, bænkpres, inc. bænk. chins, bb rows, military, lateral, close grib bp, barbell curl, læg, mave. Således du træner de store multi-joint øvelser før de små, men det er måske bare mig der foretrækker det sådan.

Ellers held og lykke med programmet :)

mvh.

Splint

Grunden til at jeg har lagt øvelserne således er at mine muskler kan få en pause inden jeg går igang med den næste øvelse. Ville det være bedre at ligge inc. bænk efter bænk og bb row efter chinups?

Link to comment
Share on other sites

Min pointe er blot den, at eks. chins indvolverer flere muskler ind bb-rows (som dog også er ret go til dette). Men jeg ka se det fornuftige i at brænde en masse energi af på de "store" øvelser først, da disse også indirekte indvolverer de "små". Så jeg ville nok vælge den føromtalte lille ændring af dit program.

Link to comment
Share on other sites

Som kejseren siger, så ville jeg også skifte close grip b. ud med dips. Dit bryst skal nok få sit at se til i de andre presseøvelser. Derudover stresser dips også brystet, i en anden vinkel hvilket er fordelagtigt....

Lav rækkefølgen om så du starter med de store øvelser først, og der er ingen ben i at vælge dem således, at du skiftevis træner forskellige muskelgrupper...

En mulighed kunne være:

squat

bænkpres

chinups

inc. bænkpres

bb row

military press

læg (calf raise)

Dips

lateral raise

barbell curl

mave

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share