Bøger om styrkeløft


Nielsen
 Share

Recommended Posts

Nå, nu skal jeg lige bruge jeres hjælp til anbefaling af en bog!

Jeg har tænkt lidt på den der hedder "supertraining" af Mel C. Siff, fordi den har fået gode omtaler herinde. Tidligere ovevejde jeg Serious Strength Training af Tudor O Bompa, men er den er jo mere velegnet til BB. Jeg er på jagt efter en bog, som kan forstås af en nybegynder indenfor styrkeløft, og som kan lære mig ALT det grundlæggende indefor styrkeløft. Men er Supertraining på et for højt niveau eller hva?

BTW, hvor kan jeg så købe Supertraining?? Det er ikke lykkedes mig at finde den nogle steder endnu......

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre ikke selv Supertraining, da den er temmelig dyr, ihverfald det sted hvor jeg har fundet den.

Du kan bestille den her.

Her er lidt info om Siff.

Serious Strength Training (som jeg har) har et udemærket afsnit om styrketræning dog ikke dissideret styrkeløft, bla. er DL ikke med i øvelsesbibloteket.

Det er en bog som jeg mener,man kan få meget ud af, også selv om man ikke har nogen fysiologisk baggrundsviden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på jagt efter en bog, som kan forstås af en nybegynder indenfor styrkeløft, og som kan lære mig ALT det grundlæggende indefor styrkeløft.

Gå ind i en hule hvor hulemændene engang trænende med sten, der må der være nogle vægmalerier der forklarer dig hvordan man kommer igang! :D

Mht bøger har jeg læst alt for mange bøger der er skrevet af nuværende eller tidligere SL/BB'ere, hvor de giver deres egne gode råd om dit og dat. Disse bøger har ikke den rette videnskabelige tilgang og virker for mig kun som en kassetænkning fra forfatterens side! Men selvfølgelig findes der også mange gode bøger!

Link to comment
Share on other sites

Den slags bøger kan man ikke bruge til særligt meget. Der er faktisk meget få bøger som lever op til den videnskabelige standard som de burde gøre. Min favoritliste må være:

Supertraining af Mel C. Siff & Yuri Verkhoshansky

Science & Practice of Strength Training af Vladimir Zatsiorsky

Power a Scietific Approach af Fred Hatfield

The Weightlifting Encyclopedia af Arthur Drechsler

Serious Strength Training af Tudor Bompa

Andre bøger som kan anbefales er:

Power to the People af Pavel Tsatsouline

Dinosaur Training af Brooks D. Kubik

Ian King´s og Charles Poliquin´s bøger skulle også være OK.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share