Re-start


Run100
 Share

Recommended Posts

Jeg er 33 og startet på BB igen efter 8 års. pause. Har nu trænet i  3mdr. og BP 120 kg. arme måler ca. 45. så jeg er på rette vej igen. Jeg har aldrig taget steorider eller weightgain af nogen art, men har denne gang lige prøvet kreatin i 3 uger.

men virker det eller er jeg bare på vej tilbage i form (det virker som om jeg er stærkere nu end for 8 år siden).

(mål 170, 88 kg.).

Ps. Hvad er der af "nyheder" da jeg ikke har fulgt med

På forhånd tak !!

Link to comment
Share on other sites

Pas nu på at dine muskler ikke bliver for stærke for hurtigt i forhold til sener og led. Det er den sikre vej til skader. Spar du hellere på kreatinen til du er på fode igen.

Nyt udover kreatin: Proteinpulver skal nu hedde noget med whey eller valle. Der er enighed om at pyramiderne ikke er et af verdens 7 vidundere. I det hele taget er tendensen at folk træner kortere tid og mere intenst end tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke at du skal være bange for at dine muskler bliver for stærke i forhold til sener og led fordi du tager creatine. Dette fænomen opstår som regel kun hvis man bruger AS. Og creatins effekt kan slet ikke måle sig med effekten af AS. Den anbefalede mængde creatine man bør tage har også ændret sig. Hvor man før i tiden kørte loadingphase, anbefales det nu kun at tage 3-5 gram i din post-workout shake, sammen med nogle simple kulhydrater. Det skulle på lang sigt give en bedre effekt af creatinen. Men brug den metode du synes virker bedst.

Protein pulver behøver ikke være whey/valle, det afhænger af hvordan du bruger det. Hvis du skal have noget let optageligt skal du vælge whey/valle, det kunne f.eks være i din post-training shake. Hvis du bruger protein udover dette kan du sagtens bruge casein eller ægge protein.

Alle hokus pokus produkterne på markedet (andro, isoflavone osv) er ofte spild af penge. Så hold dig til creatine og protein, evt en ECA stack, hvis du vil tabe dig lidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share