har tabt mig..!


sinette_girl
 Share

Recommended Posts

Først - tillykke med vægttabet. Det er dejligt når man kan se resultater, det virker altid motiverende - ikke mindst i starten. Dernæst må jeg, som fortaler for politisk korrekthed i slanketiltag og livsstilomlægninger, stemme i med Hr MaxPower..

5,7 kg på 14 dage er ca. 4,7 for meget. ½ kg om ugen er en god tommelfingerregel. Hvis man over længere tid går efter meget mere end det mister man muskelmasse og stofskiftet daler.

Husk at tålmodighed er en dyd.. osv. osv. ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Bare for lige at slå det helt fast, så var mit indlæg absolut ikke mest negativt, bare et realistisk syn på sagen. ;)

Fedtvæv indeholder lige meget energi uanset om du har lidt eller meget af det, så den forklaring holder næppe.

Hvis man pludseligt omlægger sin kost væsentlig og spiser meget mindre end normalt, så vil man ofte opleve et ret stort VÆGT-tab den første uges tid eller to. Det er bare ikke et FEDT-tab som mange måske tror. Et mindre fødeindtag betyder naturligvis er der er mindre mad på vej igennem systemet, og mindre mad betyder også at der bindes mindre væske i kroppen. Hvis dit kalorieunderskud er for stort eller din kostsammensætning er mindre heldig vil kroppen også tære på muskelmassen. Det er muligt det er rart at kunne se et fald på vægten, men stammer det fald fra muskler er det skidt.

Vil du beskrive nærmere hvordan du har lagt din kost om, hvor meget du indtog før og hvor meget du indtager nu?

Link to comment
Share on other sites

De gange i min uoplyste fortid hvor jeg begyndte på Letigen o.lign oplevede jeg lignende vægttab. Jeg kan også huske en "riskur" som udover svimmelhed, kvalme og elendighed gav noget tilsvarende (Dengang var udgangspunktet også anderledes) På klatre/trekking ture af 14dages varighed kan jeg smide 3-6 kg.

Det kan altså godt lade sig gøre - men det er absolut hverken sundt eller varigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share