Marton spinning/ den rigtige kost


Cilotte
 Share

Recommended Posts

Jeg har meldt mig til Marton spinnig i mit motionscenter, og har lige et spørgsmål.

Hvad spiser jeg dagen før og hvad spiser jeg inden?????

Jeg spinner meget på spin2, så er ikke nervøs for at ikke kunne klare det. Det vare i 3 timer. Men jeg vil gerne være fit for fight , når det går løs.

/ Cilotte

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal lave noget tilsvarende.. hvadenten det er lange spinningsessioner eller MTB ture, plejer jeg at spise godt (Alm mad sammensætning med protein + fedt + kulh. f.eks fra grov pasta eller kartofler) dagen før, og kulhydrat (igen f.eks fra grov pasta eller kartofler)1½-2 timer før. Hvis du er en af dem der godt kan klare at køre på selvom man har lidt i maven kan frugt (Jeg foretrækker bananer) være fint lidt før.

Sørg for at drikke under seancen. Hvis det er 3 timers spinning tager jeg 3 l med ind. Én med mild isostaropløsning og 2 med alm vand, og veksler lidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med stor interesse læst svarene vedr. kost op til en marathon-spinning.

Jeg kører selv 6-8 timer per uge og har én dag hvor jeg kører tre timer i stræk (spinning1/spinning2/spinning1)...MEN! - dagen efter har jeg lette influenza-ligenende symptomer (ondt i hovedet, let ondt i halsen). Er det pga for lidt væske eller for stor belastning af min krop ? (har kun kørt disse tre timer i stræk i to uger).

VH

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej Cilotte.

Jeg har selv deltaget i et marathonspinning lige før jul, og der var ingen risiko for at komme til at mangle noget.

Instruktørerne delte jævnligt bananer, chokolade, juice, soadavand, energibarer osv. ud. Jeg betalte vist 20 kr. for at være med, og de dækkede alle disse forsyninger. Mon ikke de gør det samme i dit center?

PS. Glæd dig, det er rigtig fedt!!!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Glæder mig, har jo tit taget dobbeltime så den sidste time klare jeg også. :bigsmile:

Og der er blevet lovet, at der bliver delt frugt ud. Vi skal spinne fra 12-15, så vil gerne høre hvad jeg evt kan spise til morgenmad.

Har en bøtte isotonic så laver en opløsning af den, samt 2 liter vand.

Cilotte

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten

Jeg tror det er pga. af at du mangler væske. Jeg kan ikke selv køre 2 t spin2 uden at få ekstra tilskud af isotonic eller lign. Drikker jeg bare vand går jeg kold, og når jeg drikker de 2 liter tisser jeg meget om natten. OG dagen efter har jeg det som du beskriver, tror det er en let dehydring man får. Men hvad drikker du på de 3 timer kun vand?????

Cilotte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share