Kostilskud


christian_123
 Share

Recommended Posts

Det bedste er heldigvis også naget af det billigste. En kombination af 2-3 kosttilskud er en god ide.

1. Creatine.

2. Weight Gainer (WG).

3. Protein pulver.

- Brug 5 gram creatin + WG lige efter træning, så får du alle de kulhydrater/proteiner du har brug for.

- Brug protein pulveret til en shake kort tid inden du Ole Lukøje kommer på besøg. Her ønsker du nemlig ikke en masse unødvendige kulhydrater og fedt, kun protein.

Hvis du har svært ved at tage på i vægt kan du drikke en eller flere WG shakes fordelt ud over dagen.

Lad være med at lade dig lokke af alle de forbandede pis produkter som kosttilskuds firmaer prøver at sælge. Meget (rigtig meget) af det har ingen effekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke der er nogen grund til at købe weight-gain. Køb istedet 4 kg druesukker i matas og bland det sammen med dig proteinpulver, så har du dig en weightgainer der koster det halve.

Mht mærke så bruger jeg altid prolab da jeg er vil med smagen, og det er et anderkendt firma. Ellers kan du overveje nutrisport protein som mange bruger, jeg har dog aldrig selv  det.

Link to comment
Share on other sites

Til Christian_123. Jeg har skrevet dette indlæg da jeg virkelig mener det er nødvendigt.

Der tales i dette forum meget om hvor vigtigt det er at tilføre kroppen ekstra protein for opbygningen af styrke og muskelmasse.

Tilsyneladende ser det ud som om der behøves ekstra protein for at opbygge styrke og størrelse, især ud fra det synspunkt at "muskler er opbygget af protein". Hvis vi ser lidt nærmere på kendsgerningerne holder dette ikke stik. Foretager man en kemisk analyse af en muskel, vil man opdage at over 70% er vand. Kun 22% af en muskel er sammensat af protein. Hvad betyder det for os styrkeløftere og body buildere? Simpelhen at der skal meget lidt protein til for at producere 1 kg muskelvæv. En normal kost vil forsyne enhver med mere end tilstrækkeligt protein til opbygning at muskelvæv, forudsat at musklerne først er trænet korrekt. Musklerne stimuleres til at vokse gennem intensiv træning, ikke ved tilførsel af ekstra protein.

Når du så spørger, hvilke protein pulver der kan anbefales, kan der svares kort: INGEN

Vær istedet seriøs med træningen og spis ganske normalt, da kommer resultaterne helt af sig selv.

Kort og godt, der findes ingen nemme måder, heller ikke protein.

Tror du derimod at måden at blive stor på er anabolske steoider, eller hormonpræparater tager du ligeledes grusomt fejl. Hormonpræparater er et syntetisk afledt stof af det mandlige kønshormon testosteron, og fåes normalt kun på recept.

Mange sportsfolk og trænere, selv visse læger, er af den opfattelse at hvis det mandlige kønshormon er betingende for musklernes udvikling, vil yderligere tilførsel til den allerede passende kemiske ballance bevirke, at musklerne aktiveres til større vækst. Men det er simpelthen ikke korrekt. Mere behøver ikke at være bedre, når det drejer sig om en persons hormonbalance.

Disse præparater har deres berettigelse til medicinsk behandling af patienter med forbrændinger eller kirtelsygdomme o.s.v., men ingen sund udøver vil på noget tidspunkt kunne drage fysisk nytte af dem.

Der er derfor ingen lette løsninger, hverken lovlige eller ulovlige - sorry - men sådan er det. Spar heller pengene.

M.h.t. kosten vil jeg ligeledes aflive en udbredt misforståelse, nemlig at cola, slik o.s.v. har en negativ indvirkning på træningen. En trænende udøver behøver ikke afhold sig fra søde sager. Sukker og stivelse giver det mest effektive brændstof for muskelarbejde. 50-90% af en udøvers diæt bør sammensættes af føde som er rig på kulhydrater, f.eks. cola, chips, slik o.s.v. Der er ingen grund til at folk der træner ikke skulle kunne spise moderate mængder af søde sager. En trænende udøver behøver selvfølgelig også de andre elementer som indgår i den rigtige kostsammensætning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share