Inc. dumbell bænkpres teknik


humseper
 Share

Recommended Posts

DBInclineBenchMount.gif

Stiller vægtene på knæene og bruger benene til at få "kastet" vægtene op på plads.

Når de skal ned igen gør jeg det at jeg drejer hænderne så håndfladerne peger mod hinanden og kører langsomt vægtene ned til lavt på brystet/maven og vipper dem ned på lårene.

Link to comment
Share on other sites

OK, så det er altså iorden at man starter og slutter sættet i bunden, imodsætning til normal bænkpres hvor man starter og slutter i toppen?

Det er faktisk hårdere at starte og slutte i bunden end i toppen. Når man starter i toppen (som i almindelig bænkpres) opbygger man en spænding i musklerne på vej nedad, som kan hjælpe med afsættet fra brystet, når vægten skal op igen. Den spænding mangler man, når løftet starter fra bunden.

Så du skal ikke føle, at du snyder ved at starte fra bunden. Tværtimod.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt lide at skabe kontakt til håndvægten med det stykke af brystet den ligge op ad i starten. Det giver noget, når jeg skal have de virkeligt alvorlige håndvægte op. Synes det bliver svært når jeg kommer over 50 kg. Så kræver det virkeligt præcision, hvis den skal i gang. Personligt vil jeg ikke have hjælp. Har jeg løftet en håndvægt, har jeg løftet den selv.

Synes også at det, at jeg starten den fra bunden er en god ting. Så træner jeg jo bundstyrke, i modsætning til hvis en makker hjalp den op. Så er det jo som alle andre brystøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ja ville starte i toppen, gerne få en til at hjælpe dig op med dem. Han kan løfte under alberene. Du vil helt sikkert mærke stor forskel op om du får hjælp eller ikke. Du køre måske 1 eller 2 gentagerlser mere. Pr sæt.

Jeg gør som vist øverst i denne tråd.

Ved ikke hvordan jeg fandt på det, men jeg har nok set en i centeret gøre det.

At få vægtene op er også en form for træning, så det med at få hjælp synes jeg ikke om.

Det er et skridt på vejen til det som jeg siger for sjov:

100 i bænk, 120 i squat og 140 i DL, det har jeg folk til.

Hvis jeg også skal have hjælp til håndvægtsøvelser, så tager

min selvtillid alvorlig skade, tror jeg.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Henning:

Hvis jeg også skal have hjælp til håndvægtsøvelser, så tager

min selvtillid alvorlig skade, tror jeg.

Hvad er forskellen på håndvægtsøvelser og andre øvelser? Det kommer vel an på hvordan man kan lide at træne?

Maxpower:

Du skal da have håndvægten op på brystet, om du har makker eller ikke. Så er den beste måde da at bruge benene til hjælp.

MVH Brian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share