Den visuelle symetri


Jakkedrengen
 Share

Recommended Posts

:4smartass: Symetri er efter min mening alfa og omega for at få en flot krop. :4smartass:

:confused2: :confused3: Situationen er nu bare den at mine triceps' markering ser en anelse forskellig ud. Det kan selvfølgelig var en genetisk ting, men er der ellers nogle gode råd mod dette?:confused2: :confused3:

:graduate::graduate::graduate:

Jeg er også meget interesseret i, hvis der er nogen der er kompetente på området eller har gode erfaringer, at høre lidt om hvordan man evt i forhold til ens træningsprogram kan opnå den flotteste og mest harmoniske symetri!!!

:graduate::graduate::graduate:

Jeg håber på nogle gode indlæg

:w00t: Jakkedrengen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ang dine triceps:

Få nogen der har forstand på det til at vurdere din teknik. Måske udfører du nogle øvelser forkert eller ujævnt.

Ang symmetri generelt:

Kig dig i spejlet, smid et par billeder i herinde eller få familie / nære venner til at se hvad der er bagude / foran i forhold til resten. Juster din træningsmængde for den enkelte muskelgruppe derefter.

Link to comment
Share on other sites

Ang symmetri generelt:

Kig dig i spejlet, smid et par billeder i herinde eller få familie / nære venner til at se hvad der er bagude / foran i forhold til resten. Juster din træningsmængde for den enkelte muskelgruppe derefter.

Gode råd fra MaxP - Spejlet lyver sjældent - brug det og vær kritisk. Man skal dog løbende også få et par andre øjne til at kigge med - også gerne folk som ikke ved noget om BB, da de fleste kan se uharmoniske elementer som du måske selv ikke ser.

Der vil altid være noget at arbejde med - målret indsatsen mod max. et eller to områder af gangen. Dette kan gøres ved at smide nogle ekstra sæt/øvelser ind i hvert træningspas, som fokuserer på netop disse områder.

Prøv forskellige øvelser til at starte med og se hvad du bedst responderer på - øvelser som andre syntes er gode, behøver ikke være de bedste for netop dig.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Kig dig i spejlet, smid et par billeder i herinde

Spejlet er godt ja, men jeg vil lægge et par billeder herind og lige bede om vurdering!

Jeg er på arbejde nu, så det bliver når jeg er hjemme igen digtal kameraet kommer i brug.

Der er intet bedre end konstruktiv kritik, så hvis I gider vil jeg sætte stor pris på lidt vise ord!

Jakkedrengen

Link to comment
Share on other sites

:graduate: Her er så billederne så I kan give Jeres vurdering :graduate:

Som jeg ser det er min højre triceps mere markeret ned til albueleddet. Hvor venstre har lidt mere volume i toppen.

:confused3: Er det bare mig der er, for, forfængelig? :confused3:

:confused3: Har I nogen forslag til øvelser der kan rette op symetrien? (jeg er begyndt at træne armene hver for sig så jeg ikke "trækker skævt"):confused3:

post-10-1076011592.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jakkedrengen:

Her er så billederne så I kan give Jeres vurdering 

Som jeg ser det er min højre triceps mere markeret ned til albueleddet. Hvor venstre har lidt mere volume i toppen.

Jeg synes jeg skal knipse mange gange med øjenene før jeg kan se en forskel.

Hvor lang tid har du trænet ? og hvad er cm/mm forskellen i omkreds på henholdsvis højre og venstre ?

Hvis det er et konsekvent problem, kan det være du skal kigge lidt på din teknik - man har en tildens til at have lidt bedre kontrol over den ene arm fremfor den anden (sådan har jeg det ihvertfald).

Og til sidst; hvilke øvelser kører du ?

Link to comment
Share on other sites

jeg synes det ser ud som om din venstre er større end din højre...

Højre er 34cm og venstre 33, så det er faktisk billedet der snyder lidt!

Hvor lang tid har du trænet ? og hvad er cm/mm forskellen i omkreds på henholdsvis højre og venstre ?

Jeg har trænet siden sommeren 2000.

Forskellen på armene er som det fremgår af tallene ovenfor kun 1cm, og nu er det jo ikke med kirugiskpræcision jeg har målt armene, men med det gode gamle målebånd.

Men jeg er glad for at du skriver at du lige skal se efter et par gange. Jeg vil selvfølgelig fortsat koncentrere mig om at få udlignet forskellen. Men det er i hvert fald rart at I ikke syntes det er en komisk stor forskel :bigsmile: he he

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet siden sommeren 2000.

Forskellen på armene er som det fremgår af tallene ovenfor kun 1cm, og nu er det jo ikke med kirugiskpræcision jeg har målt armene, men med det gode gamle målebånd.

Ok, men selvfølgelig alt er relativt, og en cm kan jo være "meget".

Hvis jeg var dig ville jeg måske prøve at kigge teknikken lidt efter - nu ved jeg ikke hvordan du kører bænkpres, incline m.m. - men her kan du jo prøve at skifte over til håndvægte, og få en lille primer om du måske lader den "stærke" arm overtage løftet når du kører stænger.

Men jeg er glad for at du skriver at du lige skal se efter et par gange. Jeg vil selvfølgelig fortsat koncentrere mig om at få udlignet forskellen. Men det er i hvert fald rart at I ikke syntes det er en komisk stor forskel  he he

Man kan godt se at der er en forskel, men det springer altså ikke i øjenene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share