Kostprogram


electrovoice
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en pige/kvinde på 29 - 170 høj og vejer pt. ca. 65 kg. Jeg har et ønske om at tabe mig 4-5 kg. Har tidligere vejet ca 60 og dér befinder jeg mig godt. Selvom jeg er ret godt oplyst omkring kost og motion er jeg dog i tvivl om, hvorvidt jeg spiser det rigtige - da jeg også træner. Jeg er i Fitness ca 5 gange om ugen, og jeg lægger hovedvægten af tiden på cardio-træning, da jeg af natur er ret markeret og derfor ikke føler, at jeg behøver så meget styrketræning (er det iøvrigt forkert at tænke sån'?) Jeg er i ok form, rent konditionsmæssigt og vil gerne blive endnu bedre. Jeg træner med en puls omkring 172-190

Jeg kender kalorieindholdet i omtrænt alle madvarer efterhånden, men det er vel ikke nok alene? Det er vel lige så meget fordelingen af fedt, proteiner og kulhydrater...og her er det nok min tvivl ligger - jeg ved ikke om min kost er rigtig sammensat og hvornår jeg skal spise hvad...håber derfor I kan hjælpe mig. Jeg er, når jeg vil være det (og det vil jeg nu) ret disciplineret omkring min træning og min kost.

Jeg plejer at spise følgende:

Morgenmad: 1 dl. havregryn (45 gr) 10 gram rosiner, - hertil ca. 125 g frugt og 1 1/2 dl. skummetmælk ELLER 1 æg 1 rugbrød med kalkunfilet + 1 stk. frugt ELLER 200 g frugt med ca. 65 g. græsk youghurt + 20 gram branflakes

Mellemmåltid: 1/2 grovbolle/3 riskiks med 20 gr. kyllingefilet + 1 stk. frugt

Frokost: ca. 100 gram fisk/kylling 4 spsk. kogte ris - hertil ca. 150 grøntsager ELLER 200 gram salat med 1 grovbolle

Aften: Feks. Knors' supper (45 kcal pr dl) - som jeg fylder f.eks kylling, røde bønner, gulerødder osv. i. ELLER 1 kyllingefilet - 3-4 kartofler - hertil grøntsager og en smule sovs lavet af den fedtfattige kokosmælk

Min største svaghed er slik og kiks og brød - det har jeg svært ved at undvære. Efterhånden har jeg dog fået udskiftet alle kiks med riskager isteder - og slikket er så vidt muligt erstattet af frugt.

Skal jeg spise anderledes - eller har i nogle forslag - skal jeg ud i at drikke protein-shakes og alverdens ting? Jeg skal jeg sørge for at spise protein efter træning (det synes jeg nemlig der opfordres til flere steder?

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lyder din kost ret fornuftig, og vil ikke sige det er nødvendigt med proteinshakes ved konditionstræning. Det er primært ved styrketræning. Men det kunne også være en fordel for dig at begynde på det, da det bevirker at du bibeholder din nuværende muskelmasse under dit vægttab. Samt at en øget muskelmasse bevirker en større hvileforbrænding.

Hvis du ikke taber dig, så bliver du nødt til at skære i mængden af din kost. F.eks. drop en kartoffel om aftenen eller spis lidt mindre havregryn etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share