DM i vægtløftning d.21.2.04


Niske
 Share

Recommended Posts

sas->

Er du vægtløfter eller har været?

Nej, men generne er til det, solid underkrop og gode vægtarms forhold ;)

Egentlig kommer det sig af en skade fra regulær BB træning der har bevirket et gab mellem hvad jeg kan vende og hvad skuldrene kan håndtere over hovedet kg og volumenmæssigt.

Et hul jeg arbejder på at lukke. Men der bliver vendt, frivendt, og trukket ;) Får en gang imellem nogle vægtløftere til at rette min teknik af.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Nå hvad skete der så?

Hvad blev der omtrent trukket og hvad blev der stødt som det højeste?

Klarede Lisbeth OL kravet?

Synes der plejer at være nogle spasmagere i mellem løfterne i de tungere vægtklasser, hvordan var underholdningen? :tongue:

Et par bekendte veninder til mig fortalte om en "uhyggelig" fyr der havde "2 knæ" på hvert ben :lol: går ud fra de mente en af dem som har været flittigt med at køre benbøj :lol: med deraf følgende veludviklet benmuskulatur... Hvem kan det have været?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeps, det så da meget godt ud, men hold da op hvor er det gået tilbage for så stolt en sport :( . At holde DM i en aula, med alle mulige folk drønende frem og tilbage, ind og ud af dørene. Har sjældent set så mange tilskuere ryge og drikke, måske lige undtagen til 6-dages løb og boksning.

Så vidt jeg husker, så stødte en eller andet fætter i den tunge klasse 160-165, og trak 130, ca. 295 i 2-kamp.

Roland fra AkViking var den bedste uderholder:den måde han psyker sig selv op på er uvuderlig. Han er en stor fætter("jeg har lige tabt mig, så nu vejer jeg kun 118"), og han har en rygskade som gør at han ikke kan vende stangen ordentligt. Istedet, så frivendte han den op i stød, med skæve ben og hele piv-tøjet :lol: . Han vandrer rundt på scenen før løftet, og virker meget rastløs, og piver som en tøs(min sidemands bemærkning), og virker næsten bange.

Dommerne var ganske gode, lige pånær 1 gang, hvor et stød blev godkendt 2-1. Løfteren kørte ikke løftet i 2 tempi, men stødte stangen op i 1 bevægelse. Der blev grint godt igennem, ikke mindst af løfteren selv, da han så at det blev godkendt.

En anden skal altid sparke til stangen før han tager fat :lol: , men det klar fedeste var at se de folk der løftede pr, og fejrede det som havde de vundet OL. De var alle uden for medaljerække, men de virkede mere glade end de fleste medaljetagere.

Der var sgu kun 2 deltagere i 105+, så jeg tror da godt der kunne være medalje i det for et par MOL-boere, hvis de stillede op.

Alt i alt et godt DM, men omgivelserne var beskæmmende, med folk fra alle andre idrætsgrene rendende frem og tilbage.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Ja, der kom ingen resultater i dagspressen.

Heller ikke selvom de selv ringer og spør om dem.

Det ser ud til at en eller anden PR-formand har sovet lidt i timen.

Det er jo lidt beklageligt...

Jeg så selv 85-kg klassen, hvor Jesper Jørgensen og Hans Jørgensen (sidstnævnte er 43 eller 44 år gammel) sluttede klassen af med at støde næsten to gange deres egen kropsvægt.

Det var godt gået!

Men mere nåede jeg desværre ikke at se.

77-kg klassen skulle også have været værd at se.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share