Artroskopi af knæ


Cache
 Share

Recommended Posts

Jeg har netop modtaget brev med tid til artroskopi (kikkertundersøgelse) af mit knæ :) . I brevet står der at jeg skal regne med en uges sygemelding efter undersøgelsen. Jeg synes det lyder af lang tid, set i forhold til at det vist nok er et ret simpelt indgreb der blot skal overskue forholdene i knæleddet. At undersøgelsen så kommer midt i et planlagt HST forløb, gør det endnu værre... ;)

Nogen som ved om det virkeligt er nødvendigt med en hel uges sygemelding (og træningsfri!?) eller er det højt sat fra sygehusets side?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev opereret via kikkert i knæet om fredagen (ikke kun undersøgelse, de skar noget skrammel ud) - og var på arbejde igen om mandagen. Ingen synderlige problemer, så længe man er forberedt på man skal give det hvile når det behøver det, smide benet op på bordet til tider... Og æde smertestillende.

Angående træning mener jeg at jeg måtte træne til smertegrænsen efter få dage. Det var dog ikke ret meget. :chicken:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg gik vist ca. 14 dage, inden jeg så småt begyndte på arbejde.

Jeg havde også gået på venteliste i ca. 3 måneder med meget dårligt knæ,

inden jeg fik fjernet noget af minisken, så lårmusklen var helt svundet.

Efter artroskopien, var jeg hos en fys på hospitalet for at få instruktion om

hvordan jeg måtte træne.

Jeg fortalte at jeg trænede med vægte, så jeg skulle vide, hvad jeg måtte,

så skulle jeg nok finde ud af det.

Hun sagde: Uha, er du en af dem..., du må ikke træne så meget at det gør ondt.

Det blev ikke bedre, så efter en måned måtte jeg på hospitalet til kontrol igen.

Så sagde de at problemet var at jeg slet ikke havde trænet.

Jeg svarede, at det måtte jeg ikke for hende fyssen..

Så en ny instruktion, og det måtte alligevel godt gøre ondt, så gik det ellers fremad,

bl.a ved hjælp af squat med let vægt.

Jeg kender en del, der er sluppet meget lettere end mig, bl.a fordi de ikke har ventet så

længe inden artroskopien, så derfor havde de musklerne i behold.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Nogen som ved om det virkeligt er nødvendigt med en hel uges sygemelding (og træningsfri!?) eller er det højt sat fra sygehusets side?

Jeg tror ikke de sætter sygemeldingen for højt, snarer for lavt.

En uge er da heller ikke ret længe hjemme med computeren her i vinter.

Det kunne jeg godt bruge.

Henning :)

Link to comment
Share on other sites

Tjo, synes nu at en uge uden arbejde, endsige uden træning, lyder kedeligt. Jeg har holdt nok pauser, så jeg higer efter at komme i gang med træningen... og især squat når mit knæ, men tiden, forhåbentligt atter lader mig træne denne og andre varianter for fuld tryk.

Tak for svarene. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share