Cooper test på løbebånd


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Det er vel forskelligt fra person til person. Personligt har jeg langt sværere ved at presse mig selv på et løbebånd fremfor "udenfor". Noget andet er at hvis du laver en coopertest på et løbebånd, er det ikke sikkert du kan sammenligne det med de ture du løber udenfor.

Så jeg vil mene at du helt klart får det bedste resultat udenfor løbebåndet.

Så løsningen er nok at finde nogen til at holde dit tempo oppe.

Du har ikke en løbe kammerat du lige kan lokke med på en tur udenfor i stedet for? :)

Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

På et løbebånd skal du bruge energi på at tvinge kroppen fremad

På et løbebånd skal du ikke overvinde luftmodstand

Så, svare vil være at du godt kan bruge en coper til at sammenligne 2 test på løbebånd, men at du ikke kan overføre direkte mellem lø'bebånd og udendørs - hvor stor forskellen erm det er der måske andre der kan svare på.

Link to comment
Share on other sites

Pas på med at samligne løbebånd og alm. løb.

På et løbebånd bruger du ikke dine muskler i dine ben som når du løber rigtigt.

Hele afsættet du laver i alm. løb får du ikke på et løbebånd, der bliver dit ben ført mere eller mindre tilbage af båndet.

Så mit svar er at du IKKE kan samligne en coopertest på et bånd med en coopertest på landvejen. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Tjaaaa... Jeg vil sige at skal du bruge resultatet til at udregne intervaltræning på løbebånd. Så er løbebåndet bedst. Men skal du træne udendørs skal testen også være ude. Så jeg mener heller ikke du kan sammenligne løbebånd med udendørs løb!

Jeg er også sikker på at jeg kan løbe længere på et løbebånd end ude.

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke bruge resultatet fra en coopertest på løbebånd til noget som helst. Testen er designet til alm. løb på centersbane hvormed man får muligheden for at diponere sit løb frit hvilket kan være et problem på løbebånd da det inddirekte er båndet som bestemmer hastigheden. Desuden er der ingen vindmodstand på et løbebånd.

Sidst jeg brugte et løbebånd løb jeg 6 km på 20 minutter, det kommer jeg aldrig til hvis det havde været ordinært løb udendørs. Så hvis du vil bruge selve coopertesten til noget, skal du gøre det udendørs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share