Er der forskel på mænds og kvinders muskler?


karen
 Share

Recommended Posts

Jeg læste ovennævnte artikel og blev ærlig talt meget vred.

Jeg er en af de infame kvindelige skabninger, der ved en kombination af styrketræning og hårdt arbejde åbenbart udvikler stor muskelmasse. En evne, jeg har forfinet, således jeg tidligere har vundet DM i bodybuilding.

Men jeg kan forsikre for, at vi er mange piger i mit fitnesscenter. Og de fleste af dem træner ordentligt, også selvom jeg står der med mit skræmmende eksembel 24 timer om ugen. Jeg tror næsten halvdelen af vores medlemmer er kvinder, hvilket nok ikke engang kan siges om denne hjemmesides læsere!

Men det er også indskrænket at tro, at kvindekroppen ikke kan andet end at se godt ud!

Med venlig hilsen Karen

Ps:Jeg har faktisk anbefalet denne hjemmeside til vores medlemmer, da jeg finder det meste af indholdet seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte læse artiklen igen for at finde ud af hvad der kunne støde dig - og det gik op for mig at din kritik til dels er berettiget!

Selvom de fleste piger i dit fitnesscenter træner ordentligt, så vil jeg stadig påstå at mange - alt for mange - piger træner med relativt lette vægte og derved ikke får tilstrækkeligt udbytte af styrketræningen ift. tidsforbruget.

Jeg vil også påstå, at de fleste kvinder er bange for at blive større, uanset om det er med fedt eller muskel. Det upåagtet at en øgning af muskelmassen vil få de fleste mennesker til at se pænere ud (et subjektivt synspunkt).

I artiklen kommer vi til at antyde, at kvinder der naturligt udvikler store muskler kan virke som skræmmebilleder for andre kvinder, der af æstætiske hensyn er bange for at blive "for store". Det er muligt at det forekommer, MEN vi burde holde os til, at det gælder om at øge sin styrke ift. til hvem man er, og uanset om man har let ved at udvikle sin muskelmasse eller ej.

Artiklen er bl.a. skrevet med det sigte at motivere kvinder til at træne med kvalitet, også selvom de skulle være nervøse for for at blive "for store". Vi burde naturligvis argumentere for, at der ikke er noget der hedder "for stor", så længe man har trænet naturligt.

Kvinder har mindst lige så meget ret til muskler som mænd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share