Hjælp til vakuum-maveøvelse


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

Exercise: Vacuum contraction (four point, horse stance**)

Reps: 1

Sets: 3

Tempo: Hold 30-90 seconds

**The horse stance is performed on the floor. The hands and knees support your body weight. The hands are positioned directly under the shoulders and the knees are placed under the buttocks about shoulder width apart. Arch the lower back and retract (drop) the shoulders.

Følgende er sakset fra et link, MaxPower smed i en log; jeg kan bare ikke huske hvilken :(

Men jeg har vist læst mig blind på denne øvelse; i hvert fald kan jeg ikke helt finde ud af, hvad der menes...

:confused2:

Ja, grin bare men er der ikke lige en, som kan skære det ud i pap for mig? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg forstår skal du gøre følgende:

Du skal ned på alle fire, så dine hænder er lige under dine skuldre og dine knæ under røven. Dog skal dine knæ være en skulderbredde fra hinanden. Med andre vil dine arme og lårben set fra siden gå lodret ned. Tæk skulderbladene sammen og ret ryggen så meget som muligt (Det modsatte af at skyde ryg).

Jeg håder det hjælper på forståelsen.

Edited by MRB
Link to comment
Share on other sites

Round back: Skyde ryg

Arched back: Det modsatte. Hvad kaldes det egentlig på dansk.

Det må være at svaje i ryggen.

Men hvad menes der så med skuldrene; "samle dem" foran eller bagpå?

Hvis man forstår det som "drop" mod gulvet virker det lidt unaturligt at svaje. Jeg forstod det mest som Jørgen L, men hvad gør du Klaus?

Der er ikke den store forklaring i linket...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share