Polar pulssender (bælte)


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har et Polar S710 pulsur med tilhørende T31 kodet pulssender (bælte). Men strømmen er brugt op i bæltet, så jeg skal have mig en ny.

Sådan et svin koster 550kr, 450 hvis man indleverer den gamle pulssender. Det kan gøre en smule billigere på nettet, men så skal man til gengæld betale for at sende den gamle ind.

Nu jeg alligevel skal ha læderet op af lommen, så så jeg der er kommet en ny pulssender, hvor batteriet kan skiftes ud, og det lyder også i det hele taget som "næste generation". Den koster 500kr.

Men er der nogen der har erfaringer med den? Er den god nok? Fordele/Ulemper?

http://www.science-sportsware.com/product.asp?product=1953

Link to comment
Share on other sites

Men strømmen er brugt op i bæltet, så jeg skal have mig en ny.

Hvor mange brugstimer vil du ca. skyde på der var i bæltet før batteriet lagde sig ?

Bruger selv pulsbælte, hvor jeg efter brug lige vasker og tørrer det for at forlænge levetiden - men på et tidspunkt skal jeg jo også have sparegrisen ned fra hylden.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Kim_S>> Det har jeg selv spekuleret en del over, og jeg ved det ikke.

Skulle jeg komme med et "stab in the dark" har jeg benyttet det omkring 300 timer på 1½ år. Polar siger 1000 timers levetid, så vidt jeg husker, men så kan jeg jo ha haft det til at ligge i fugt eller lignende. Jeg kan også have forbyttet pulsurets bælte i forbindelse med jeg byttede fra en model Polar til en anden, så det er ret usikkert. Hvis det blev forbyttet, så er vi nok nærmere 700 timer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg købte mit ur med sender her: http://www.crosswatch.de.

Havde også problemet med en gammel sender der var løbet tør, og da uret var ditto købte jeg den nye M31 med den nye pulssender. Kostede 122,90 Euro incl. fragt - så sparede jeg en lille "hund" i forhold til science-sportsware. Prøvede i øvrigt at ringe til sidstnævnte for at finde ud af forskellen på kodet/ukodet, og evt brug med et eksisterende ur. De brillierede ved en total mangel på viden om emnet, men kunne da oplyse nummeret på Polar!

John

Link to comment
Share on other sites

Prøvede i øvrigt at ringe til sidstnævnte for at finde ud af forskellen på kodet/ukodet

Et ukodet signal gør at signalet kan blive forstyrret af signaler fra andre puls-målere. Dette kan få din pulsmåler til at vise nogle forkerte værdier (typisk meget høje værdier). Dette kan ofte forekomme hvis man deltager i eksempelvis større motionsløb eller lignende.

Polars kodet signal gør at signalet er forsynet med "unik kode", hvor puls-uret er indstillet til kun at læse dette unikke signal som netop dit ur sender. Dette signal er dog ikke mere unikt end der er et vist antal forskellige koder - omkring 20 stykker mener jeg.

Men hvis dit ur bliver forstyrret af et andet signal, du har altid mulighed for at ændre signalet ved at sætte dit ur op til pulsmåleren og så bliver den unikke kode skiftet til en anden.

Så hvis du altid dyrker motion alene med dit pulsur er det ikke nødvendigt at have et kodet signal, men så snart der kommer andre ind i biledet er det klart en gevinst.

Håber det giver en forståelse af hvad det indebærer med kodet/ukodet signal.

Krunsj

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg bestilt en et nyt pulsbælte i Tyskland hos crosswatch.de. Jeg sparer 130kr i forhold til billigste danske forhandler.

Samtidig forhørte jeg mig hos det lokale autoriserede polar-værksted - de tager 179kr for at skifte batteri i selve pulsuret, som også er begyndt at melde "low battery"...

Det er sgu da en dyr omgang. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fik bæltet idag. Selve senderen/klodsen i midten af bæltet er lidt større end på det det oprindelige bælte, men til gengæld er der kun hård plastic midt på brystet, stroppen med elektroder er blødt.

Man skal være meget hårdhændet for at klikke senderen af bæltet, det er jeg ikke så vil dmed.

Alt i alt bliver det spændende at prøve den, om den er lige så god til at registrere pulsen, om den er til at skille ad/samle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share